Svärdet skrev:
Men jag tror ni har misförstått mig lite nu.
Jag köpte ett filter som passar på min edelbrock förgasare, men det var lite för litet.
Man vill ju att det skall se fetare ut och det gör det ju när man har ett större filter.
Så det filtret jag har vill jag byta till ett större. Men nu har jag köpt det lilla filtret i usa och har inget kvitto.
Och jag vet inte hur jag skall kunna byta det.
Jag tror inte att du hittar någon, som är villig att ta in filtret i byte, ifall det inte passar till någon vanlig Volvo eller Saab modell. Vad skall de ha ditt "gamla" filter liggandes på hyllan för? Hade du handlat det lokalt, så kunde du lämnat tillbaka det.
Saken är att om du tittar på situationen från en föräljares sida, så är det ju så att någon kommer in med ett KN filter i handen och frågar ifall han kan ta den i byte för ett annat KN filter. Då skall han om han accepterar, ta filtret, lägga det på hyllan, och vänta på att någon annan behöver just ett sådant. Medans han får lägga ut företagets pengar på att beställa ett som du vill ha istället. Utan att du skall ge honom pengar (=Byte!) Han skall ligga ute med pengarna tills någon vill ha ditt gamla, han väntar 1 vecka, 1 månad, 1 år... Pengarna ligger där på hyllan, i form av ett filter...
Problemet är att det finns allt för många olika modeller på filter, chansen att han skall bli av med just ett sådant är minimalt. Det vore annat om han själv bestält ett till dig, då kunde du lämna tillbaka det, han kunde göra samma sak... Men han kan inte skicka tillbaka det eftersom han inte köpt det från början.
Köp ett som du vill ha, sätt ut ditt gamla på blocket.