Okejokej!
När man tar T5 grejjer ifrån 9000 är det i synnerhet kolvar och stakar man tar och flyttar över till ditt motorblock.
Så man lyfter inte i en hel 9000 motor. Man kan även använda bottendelen om man vill, om man fluttar över toppen osv ifrån din nuvarande motor.
Ang växellåda är det 9-5 lådan du ska använda, de andra passar inte i karossen. För att få det att hålla ska man ha en diffbroms som fördelar kraften till båda hjulen(tyvärr rätt dyrt) annars är det väldigt lätt att ta sönder lådor.
Såhär är ett prisexempel på motor som kommer att hålla. Givetvis kan man skita i märkesaker och köpa kinasaker om man vill det, men kan garantera att det blir dyrare i längden.
2,3T 400hk på E85.
Renoverad motor - 10,000~
3" avgas helsats - 6500~
19T turbo / GT28RS - 6500-10000~
Låda med diff , 10-25,000~
630cc (bensin) / 875cc (e85) spridare 2500~
Koppling, aeroplatta med sinter 3000~
Walbro 255 eller motsvarande 1000~
ALU ic, 2000~
Chassiuppdateringar 5-10,000
Mappning av firma tex Nordic. Priser varierar men räkna med iallafall 4-10,000 för en seriös mappning.
Med andra org närmare 60tusen för en drifsäker bil. Du kan säkert bygga för hälften med begagnade saker/kina saker. Men mycket handlar om att du kan göra saker själv såsom att byta kolvarna och så. Rekomenderar varmt att byta diverse lager och packningarna i motorn när man har det nere.