Äntligen har jag börjat renovera dessa BBS RS 001, Innan Renoveringen så var dessa 6,5 bredda ! Skruven är lite halvkassa i färgen svart !
Det jag kommer göra på dessa är!
- 3,5 banor runt om
- 195/45/15 däck på alla 4
- Nya muttrar
- ( Kanske lackera banorna i Candy Red)
Hittade en länk om hur man renoverar BBS fälgar: Så följde den o tänkte dela med mig utav den till er!Dela dina hjul kommer att bero på deras konstruktion, men principen är i allmänhet samma ... Om du har en tvådelad hjul där ansiktet av hjulet är fastskruvad pipan, kan du helt enkelt ta bort bultarna och dra hjulet ansiktet. Alla andra konstruktioner är förseglade med silikon för att göra dem lufttät (såvida svetsat i fallet med vissa japanska hjul) och kräver lite mer övertalning för att göra dem split. Stegen nedan förklara processen att dela upp en modulär hjul, med hjälp av en sandwich montera tre bit hjul som ett exempel.
Efter däck har tagits bort, ta ut SPLIT fälgbultarna efter en stjärnmönster för att jämnt avlägsna spänning, 8
Nyckel/hylsa samt 10
Nyckel/hylsaOm hjulen har muttrarna på baksidan av ansiktet (dvs tre bit hjul), alltid lossna från denna sida medan du håller bulthuvudet fortfarande i den andra. Denna teknik kommer att minska risken för märkning / skada skruvhuvudet och samma teknik tillämpas vid ombyggnad.
Du kommer nu se silikon som löper runt omkretsen av hjulet. Dess enda syfte är att förhindra att luft läcker ut genom skarvarna mellan varje sektion när däcket är uppblåst. Om du arbetar med en smörgås montera hjul börjar genom att köra en Stanley blad runt dess omkrets, skär så nära som möjligt till hjul läppen.
För att ta bort läppen, vrida hjulet upp och ner och slå på baksidan av läppen med en trä / gummiklubba. Var inte rädd för att använda en viss kraft eftersom det är ofta nödvändigt, men se till att du vrider ratten i stället för att slå det på samma ställe varje gång. Om du känner att läppen inte separera från ytan av hjulet, försök skära silikon igen innan upprepning. När en del av läpp lösgör, är det ibland möjligt att ta bort den genom att dra ur hjul ansiktet med en stadig kraft. Om du inte kan ta bort läppen av hjulet med denna teknik använder en värmepistol för att mjuka upp tätningsmedlet innan du försöker igen
När läppen har separerats från hjulytan, ta din Stanley blad och skär längs silikon igen, men denna gång där hjulet ytan möter cylindern. Centret kan sedan övertalas från cylindern genom att slå den med ett träblock från baksidan.
Förbereda dina hjul för återuppbyggnad!
Före återmontering dina delade fälgar är det viktigt att alla ytor är så ren och plan som möjligt. En tråd hjulet kan användas för att snabbt ta bort tätningsmedel dock en mjukare yta förberedelse borrfäste är det bästa alternativet för att minimera ytan märken. Ett roterande verktyg med en lämplig fastan kan också användbar för att ta bort alla spår av silikon.''
För mitten av hjulet ta bort så mycket silikon som möjligt med en Stanley kniv. Ett preparat borrutrustning / roterande infästning kan sedan användas för att ta bort eventuell kvarvarande tätningsmedel. Det spelar ingen roll är pulverlackering eller färg tas bort så länge ytan är platt, jämn och fri från gamla silikon. När föregående tätningsmedel har avlägsnats ren alla hjul ytor noggrant.
Ombyggnad av Split FälgarSom tidigare nämnts, finns det ingen anledning att använda tätningsmedel mellan hjulytorna. Detta innebär att du kan börja återmontering hjulet torrt med monteringsdetaljer.
Gör dock sätta en droppe eller två av Loctite eller motsvarande på varje bult för att förhindra dem från att vibrera loss. Vid användning av handverktyg det snabbaste sättet att bygga ett hjul är att sätta in alla bultar som håller hjulet tillsammans, innan du drar åt dem helt till önskat vridmoment. Såsom med hjul demontering process bör en duk användas inuti sockeln, som kommer i kontakt med bulthuvudet för att förhindra skador och alla åtstramning bör göras från muttern platsen om möjligt. När åtdragning av bultarna, se till att följa en stjärna mönster för att dra hjulet tillsammans jämnt. Avsluta genom att dra åt varje bult till angivet moment igen i serie, en i taget, för att se till att ingen missades. Om hjulen inte behöver tätas, är ombyggnaden klar. För alla hjul med en separat läpp är det alltid nödvändigt att se till att de görs lufttätt igen ...
Det är där tätning kommer i vilket kräver inga dyra / specialistprodukter -. Regelbunden badrum tätningsmedel är helt OK (företrädesvis med en form-hämmare).
Denna körde jag med
https://www.wurth.se/produkter/kemi/fog … tar-kombi/ Funkade kanon !
Lägg hjulet på en plan yta så att du kan rotera det som du kör en sträng tätningsmedel så jämnt som möjligt längs sömmen (s). När du har slutfört ett helt varv, sätta lite utspätt diskmedel på slutet av fingret (för att stoppa silikon från fastnar) och försiktigt köra det runt silikon pärla.
Nu sätter din Fälgen åt sidan och låta tätningsmedlet att härda innan montering däck. Det finns absolut ingen anledning att över komplicera processen och en fast sträng av tätningsmedel som visas i exemplet kommer att garantera en helt lufttät tätning.
Hoppas detta har get er mer kött på bena ! Denna länk följde jag noggrant och gått skit bra !
Dock så kan bilderna miss visa lite ! Men ställer gärna frågor eller kommentar vad ni tycker !
Slutresultatet :