TurbOla skrev:
Är dom verkligen så dyra i drift?
Visst, det lär ju ligga på en del på soppakontot, men försäkringen är ganska låg, och bilen är ju snart skattebefriad, dvs besiktning vartannat år?
Och reservdelar/slitdelar är ju inte så farligt dyrt vad jag har förstått.
Och motorerna är ju bland världens mest tillverkade.
Min 850 strulade konstant för mig, den saknar jag inte.
BMWn hade sina brister också, men om man slår ut 8000 mil på 1½ år så var det inte så farligt heller.
Bränsleförbrukningen äter hål på plånboken, 2-2,5 liter per mil blir mycket pengar ju mer man kör bilen.
Det jag menar är att de som i regel köper dessa bilar (inte entusiaster eller samlare) brukar inte ha de pengar som behövs för att driva bilarna, de känner till att de är coola och mysiga bilar, men de har inte tänkt på att de också kostar en del att driva dem, lite som med Fords Cosworth-modeller, så därför är det vanligt med många ägarbyten.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!