Nissan Stagea projektet, import, motorrenovering och puts, mål-> Elmia :D
Mitt Stagea projekt där det blir renovering av motor, ombyggnader, ny lack och massa puts! Målet är att ställa ut bilen på Elmia någon gång framåt i tiden! :)
Tack för alla förslag och röster, uppskattas mycket! Bayside blue hade varit häftigt men jag vill gärna ha något lite mer ovanligt Det var snyggt med den Volvo-färgen, men svårt att få rätt nyans på bild antar jag?
Vit Pearl, Toyota 070, sjukt snygg (lackade min Skyline r32 med den)
Ja den var väldigt fin, riktigt vit ser den ut att vara Passade riktigt bra på R32an!
Jag var iväg och hämtade färg idag så att jag kan få ordning på bilen, Österängens färgcenter i Jönköping fixade blandningen! och om någon undrar så är färgkoden: KR4 Sonic Silver.
Kommer lacka och fixa allt som är dåligt på bilen först innan det blir ny hellack. Sen ska den bli vit!
Nu har jag rensat bilen på innertak och massa plastpaneler för att komma åt runt rutan bak och den bakre takluckan. Fick även bort resterna av den krossade rutan och allt glassplitter.
Sen började jag med att rikta bakskärmen lite, blev mycket bättre än innan men inte helt 100. Riktade en buckla i taket också.
Före och efter-bild:
Ska fortsätta och fixa takbalken med, sen ska jag lyfta ur motorn ännu en gång för renovering Ha det gött!
Jag imponeras av att Du fortfarande orkar, så mycket som den där bilen har bråkat med dig! Ända fördelen med plåtarbete är väl iofs att Du får bråka tillbaks lite på den
Jag imponeras av att Du fortfarande orkar, så mycket som den där bilen har bråkat med dig! Ända fördelen med plåtarbete är väl iofs att Du får bråka tillbaks lite på den
Kämpa på!
Haha ja jag med ibland, alldeles för mycket tid man lägger ner egentligen!
Ja precis det var rätt roligt faktiskt, har aldrig gjort något sånt innan! Tack jag håller igång nu tills det är färdigt!
Ja det tycker jag med! Ganska ovanligt tror jag, har i alla fall inte tänkt på om det finns på fler bilar Dessutom tiltar ju rutan när man hissar ner den
Nu vet jag äntligen vad som är fel i motorn, dock inte det jag trodde det skulle vara.
Verkar som att kolvringarna har funkat kalasbra utan slipning, kolven på 1ans cylinder har smält!!? Hur då? Ingen aning faktiskt, kör ju helt original, inget uppställt laddtryck eller annat trim.
Antar att det måste ha spikat av någon anledning, spridare som kärvat kanske, eller dåligt med bränsle från pumpen.
Någon kanske har någon mer idé om vad det kan vara?
Cylindern fick en hel del märken, ska prova att hona och se om det går att få bort, känns inte som några djupa repor i alla fall. Alla andra cylindrar är lika fina som innan
Bilderna blev visst i dålig ordning men det orkar jag inte göra om så här sent en söndagkväll
Jag måste säga att du är en jävla kämpe som inte ger upp den bilen
Tack så mycket, gillar ju bilen alldeles för mycket för att göra mig av med den! Men ibland har jag varit rätt trött på alla motgångar och undrat varför jag ändå fortsätter