Införskaffa mig en bmw e36 325i årsmodell 94 för drygt 6 månader sedan, och har nu tankarna att turbo konvertera den samt bygga en driftingbil utav den. Kommer försöka uppdatera så mycket jag kan så håll gärna utkik!
Plockat ner bakvagnen och svetsat diffen och så ska jag förstärka bakvagnsinfästningarna, underredsbehandla, sätta dit nya strongflex bussningar i hela bakvagnen, samt lackera hela bakvagnen i estoril blå, alltså samma färg som bilen kommer bli
Ser ju skitbra ut! Riktigt seriöst med byte av hela tröskeln, en operation min brukis också skulle behöva
Du bara förstärker infästningarna genom att svetsa dit Xmm tjock plåt? Siktar också på ett turbobygge i vinter så det är la lönt att kolla på att göra likadant
Ser ju skitbra ut! Riktigt seriöst med byte av hela tröskeln, en operation min brukis också skulle behöva
Du bara förstärker infästningarna genom att svetsa dit Xmm tjock plåt? Siktar också på ett turbobygge i vinter så det är la lönt att kolla på att göra likadant
Tackar! Ja ska det göras så ska det göras ordentligt , va faktiskt lätt och byta trösklar på denna! Ja det stämmer, tog en 2,5-3mm plåt och svetsa dit, hoppas det håller men det ska det allt göra!
kapat till lite plats för den externa wastegaten som kommer sitta på grenröret påbörjat att lyfta ur motor och låda, nästa steg blir att lackera motorrummet, samt renovera och bygga motorn.
lite dåligt med uppdateringar men nu har jag lackerat motorutrymmet samt satt dit lite prylar igen och satt dit värmematta och måste säga att jag vart riktigt nöjd endå
riktigt kul att läsa om detta bygge! släng upp mycket bilder på motor bygget också under renoveringes gång då jag själv ska börja på min efter sommaren är de tänkt!
riktigt kul att läsa om detta bygge! släng upp mycket bilder på motor bygget också under renoveringes gång då jag själv ska börja på min efter sommaren är de tänkt!
Ska försöka updatera så mycket som möjligt, inte alltid man kommer ihåg och ta bilder dock... men ska göra så gott jag kan! :-D