Min polare har en Audi A3-06 S-line som har gått 20k mil. Han har ett lite udda problem, bilen dör vid 4k varv. Bilen dör oavsett om man kör eller står stilla, när man gasar upp till 4k varv så dör motorn och det puffar till ur avgasröret.
Min teori är att den antingen drar tjuvluft eller att dumpventilen är ledsen. Är dock vääääldigt osäker så ge mig gärna förslag på vad det kan vara!
Tänkte inte så långt... Givetvis ska detta kollas först! har inte kollat på bilen än, tänkte koppla upp mig med elm327 och köra en mätning samtidigt som jag gasar och se vad det ger...
tommen1 skrev:
Som jag ser det så tar soppan slut.. Är det trycket som är dåligt? Hur är det med felkoder förresten..
Tänkte inte så långt... Givetvis ska detta kollas först! har inte kollat på bilen än, tänkte koppla upp mig med elm327 och köra en mätning samtidigt som jag gasar och se vad det ger...
tommen1 skrev:
Som jag ser det så tar soppan slut.. Är det trycket som är dåligt? Hur är det med felkoder förresten..
Är bara att rekommendera något mer välfungerande än ELM327 för felkodsutläsning.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!