Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
18 september 2016
Trådstartare
Efter att bilen har fått stått & skämts under en pressening i 1,5mån så tog jag idag tag i saken & dränera den på gammal bensin & fyllde på nytt bränsle, och tänka sig, efter 10min nötande på startmotorn så hosta den igång & gick riktigt fint.
Dock återstår mycket jobb innan bilen är körbar efter väg, men jag har kört & backat lite hemma på gården.
6 509 Inlägg
4 oktober 2016
Trådstartare
Så i söndags så starta jag upp roadstern igen & körde in den i garaget, sen började rensning av donatorbil för att "återställa" den igensvetsade bakändan.
2016-10-02 Bilen inkörd för egen maskin i garaget
2016-10-02 Bilen inkörd för egen maskin i garaget
2016-10-02 Rensning av donatorbil påbörjad.
2016-10-02 tidningsklipp som inspirerade han som började bygga, nu kommer bakändan få liknade stuk som dessa bilder.
Kan nog bli bra men (kanske du tänkt) Så skulle den gärna få komma ner ytterligare en bit så den inte sticker upp så mycket ovanför dör karmen (för bättre flytt i linjerna) Bara en vänlig tanke
6 509 Inlägg
11 oktober 2016
Trådstartare
Djo skrev:
Kan nog bli bra men (kanske du tänkt) Så skulle den gärna få komma ner ytterligare en bit så den inte sticker upp så mycket ovanför dör karmen (för bättre flytt i linjerna) Bara en vänlig tanke
Japp., ska ner mer, ska svetsa i baksätesfäste/hatthylla först så jag kan prova baksätet, sen blir det storsläggan så linjeflytet kommer närmre backen.