Hej!
Har bättringslackat lite rost och blir verkligen inte nöjd.. som synes på bilderna nedan är det nyansskillnader och vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det bättre.. på bilderna ser det någorlunda ut men skillnaden ser jag utan problem från 15 meters avstånd
Arbetsförloppet va blästra, spackla, slipa spacka slipa rostskyddsprimer färg & klarlack.
Färgen är från sprayburk där jag vart på en lackfirma som mätte bilens färg efter dom 8 olika nyanser av den färgkod bilen har, 2k klarlack på det. kan vara värt att nämna att jag för 1 år sedan fixade rost på ett annat ställe & då stod vi & valde mellan 2 nyanser, då det blev alldeles för mörkt kör jag nu på den ljusare nyansen.
När jag maskerade lät jag tejpen närmast det lackade området vara lite uppböjt så färg kunde dimma in under, och varje påbyggnadsfas under förloppet har gjort att den 5mm skadade ytan längst ner har byggts på så jag lackat typ 8 cm in på karossen..
vad ska jag göra för att få detta bra? göra om förstår jag men vad ändra på?
Bilen skall in på lack för ny front kommande vecka i försäkringsärende, kanske bara bita i äpplet & be killen fixa detta när jag endå är där? vad kan det gå på isåfall tro? totalt rör det sig om kanske 50cm kant till kant mellan dom två lackbättringarna.
kan gå in på min sida för större bilder, ny med det här att ladda upp bilder.