22 juli 2016
Trådstartare
Har provat med en som är välutbildad, händig, smart och har 130 i IQ, men har haft svårt att ta körkortet och glömmer bort skötseln, utom att tvätta, städa och byta däck, men kör bra numera här och utrikes.
Jag har ex. försökt att pränta in att när man byter hjul på verkstad måste man kolla direkt efter att de maskindragna muttrarna går att lossa, det minns hon ibland men glömde senast så det kan bli ett h-e om man får punka. Det kan bero på overload med en massa annat att tänka på som patienterna etc. Då en hel del annat inte heller fastnar.
Jag kan inte så mkt heller då jag hellre läst juridik än mekanik men sålt en massa bilar och mekat en del själv, efter bara en Bilvårdskurs på OK. Så jag lärt mig att inte bli lurad, att göra bra inköp och ha låga kostnader.
Dessutom sa jag att hon sköter sina bilar så sköter jag mina, när hon köpte sin första. Men så blev det inte och det är tråkigt om hon ska lära av sina misstag, inte av mina så hon klarar sig själv om jag dör först.
Inga större problem och trevligt att hjälpa sin hustru, men lite segt med 4 bilar på åtgärdslistan och hon vill köpa ny för allt som inte fungerar, vilket även gällt diskmaskin och tvättmaskin där typ luddfiltret var igensatt. Så det gäller att vara kall och dra i bromsen istället för att slösa bort pengarna som behövs till annat.
Kvinnor ska inte ha bil tycker många men jag vet inte om det är någon större skillnad, fast jag aldrig sett en kvinnlig bilmek.
Vive la difference kanske, men hur kan de hjälpas att klara sig själva, utan trams eller OT?
Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)