Renault Megane dCi -10
Hade bråttom idag, stressad påväg hem och tankade farsans bil på macken som vanligt, först tankade ca 8 l diesel, men fan hade lånat bilen ett tag och mätaren gick knappt upp tyckte jag, så jag tankade i lite till
6-7 l BENSIN!!! Klantarsle tänkte jag, och plockade fram telefonen, vad ska man göra nu. Google som verktyg fann jag att det inte skulle vara så farligt trots allt (vad jag ville tycka), stod bilar bakom så jag vart stressad och startade bilen och körde fram åt sidan. Läste vidare att mindre del bensin i dieselmotor skulle kunna funka. Bestämde mig för att tanka resten av tanken full med DIESEL.
Sedan körde jag hem, märkte inga som helst problem med varken körning eller motor, jaaa bortsett från hjärtat i halsgropen så. Körde över bron till Färjestaden, ca 5-8 km körning.
Så frågan är om man skulle lämna in bilen för att sanera tanken, eller finns någon slags olja som man skulle kunna slå i?
BORDE 2016 finnas bättre system för att slippa sätta hjärtat i halsen, kanske trekantiga pumpslangar för diesel o kanske fyrkantiga för bensin
Haha va vet jag.. Fruktansvärt!!