Det som finns i lådan är då:
•Tre stycket kontaktorer, deras uppgift är att slå på / av högspänningen. En till Dc/Dc ”generatorn, 12v” En till värmaren i bilens kupé, och sista är till bilens elmotor.
•Precharge circuit, den uppgiften den har är att släppa på högspänningen lite mjukare, detta gör så att känslig elektronik inte tar skada samt att huvudkontakor inte bränner fast i låst läge.
• Bms, batteriövervakningen, det är kretskortet man kan se. Uppgiften den har är att övervaka batterierna på cell nivå, ser till att alla celler mår bra samt balanserar dom. Detta system slås på först av allt innan nått annat startar, gäller både vid körning eller laddning.
•Två säkringar, till Dc/Dc och kupévärmaren. ”Huvudräkningarna till högspänningen finns på annan plats.
Tror detta är allt som är i lådan.
Kommer behöva bygga eget elschema till detta såklart, är ju bra att andra kan jobba med bilen och förstå saker, även viktigt vid besiktning, det är ju bra att kunna se hur allt funkar.
Blev att fortsätta bygga på instrumentbrädan idag, ska fortsätta på den imorgon, bra är ju om brädan kan hoppa in i bilen, mycket el hänger ju med den in sen.