2677
Sök

Hur mycket måste vara original vid motorreggning?

14 Inlägg
30 augusti 2016
Trådstartare
#1
Ska regga min 940 med utbytt motor och undrar om hela bilen måste vara original eller är det enbart motorn dom koncentrerar sig på?
Årsmodellen är innan 93 så det blir vanligt "motor utbytt" till turbomotor.
Kan jag kapa fjädrar, svetsa diffen och sådana saker och åka in med det på motorreggning?

3 173 Inlägg
30 augusti 2016
#2
Kapade fjädrar går ju inte änns genom en ordinarie besiktning .så de kan ja inte tänka mig..


Forummoderator
26 389 Inlägg
30 augusti 2016
#3
tobzter skrev:
Kapade fjädrar går ju inte änns genom en ordinarie besiktning .så de kan ja inte tänka mig..

Svetsad diff ska inte heller gå igenom, eller hur?
Att det missas då och då är en annan sak.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

26 Inlägg
30 augusti 2016
#4
Angående kapade fjädrar så beror de mycket på vart du bes nånstans men brukar inte vara några problem så länge fjädern sitter fast. Funkar fint med avgas klämma av lagom storlek. Och som det redan ä sagt att svetsad diff ska inte gå igenom men man kan ha tur smile


6 127 Inlägg
30 augusti 2016
#6
Om du kommer in med en massa tattarlösningar i stil med svetsad diff och kapade fjädrar kommer de förutsätta att resten är gjort med samma ambitionsnivå och då kan det hända att de kollar betydligt mera noga än de skulle ha gjort annars.


Sök