4591
Sök

Importera bil ifrån USA Hjälp!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Hej jag skall importera en Hummer H3 ifrån USA och företaget http://www.luxurymotors.com.

Jag har lite frågor då detta är första gången jag importerar.
Vad kostar det att föra in bilen i Sverige när detta betalas och så vidare.

Jag funderar på att ta bilen via Tyskland och hamnen Bremerhaven.
För att det är 10 000 billigare, finns det några nackdelar med detta?

Jag behöver all hjälp jag kan få och är oerhört tacksam för era tankar funderingar samt kunskap.

MVH

Christoffer

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
2 januari 2007
räkna med runt 50k när allt är klart.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

231 Inlägg
2 januari 2007
bra länk:

http://www.tullverket.se/se/Privat/hand … mlands.htm

Sen får du räkna med att ev byta lampor fram (ej assymetrisk ljusbild), och i vissa fall måste andra blinkers monteras då dom oftast är röda på US-bilar,  montera sidoblinkers,  byta bälten, mm. Kolla med en Bilprovning som gör regbesiktningar. -Dom vet! Sen kan det vara lurigt att få in en bil som normalt inte finns i Europa då den inte är avgascertifierad här, men H3:an ska inte vara nåt problem...

Jag vet inte om det är så smart att ta bilen till en annan hamn då bilen faktiskt ska tullas in från den frihamn den anländer till (går dock att tulla in den här sedan, läs länken till tullverket). Detta då med tanke på ev byråkrati som kan uppstå. Detta kanske nån som vet kan svara på. Sen har du ju transportkostnaden till Sverige, som du knappt lär kunna göra med ett vanligt biltransportsläp med tanke på H3:ans storlek..
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (2 januari 2007)

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
ok jag räknade med att bilen som jag skall köpa kostar 31000 dollar, alltså 213 900:-svenska då dollarn tår i cirkus 6,9. Sedan frakten på 1600 dollar till tyskland det blir 11 040:-. Sedan skall det betalas 10% på hela beloppet inklusive frakten i avgift det blir alltså
22490:-totalt= 247430:- sedan 25% moms på hela beloppet: 61857:- Totalt= 309 287Sek kan detta stämma?

231 Inlägg
2 januari 2007
Japp, sen tillkommer lite administrativa tullkostnader, (+frakten från Tyskland), samt ev delar som behöver bytas och registreringen... Och en transportförsäkring om denna inte ingår i fraktkostnaden med båten..

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
ok jag hade tänkt köra den ifrån Tyskland till Sverige, men det kanske ej funkar, jag kan få den till Sverige/Göteborg där jag bor för 11 000:- extra. detta kanske är ett bättre alternativ.

Om bilen kostar 31000 dollar vad tror du jag hamnar färdig på gatan i Sverige?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2007
spunk_totte skrev:
ok jag hade tänkt köra den ifrån Tyskland till Sverige, men det kanske ej funkar, jag kan få den till Sverige/Göteborg där jag bor för 11 000:- extra. detta kanske är ett bättre alternativ.

Om bilen kostar 31000 dollar vad tror du jag hamnar färdig på gatan i Sverige?

Jag håller på att importera Ford mustang Gt -05 har du kontakter i usa kan du momsa
på nästan halva beloppet och spara 30k.....du får inte köra bilen utan den måste transporteras sen blir det ju lite kostnader för framlyktor/blinkers som oftast brukar
få fixas...Besiktning&registrering är ju inga större summor frakten/momsen brukar vara det
värsta..Men runt 300.000~330.000 borde du kunna klara dig på körklar bil då alltså..

Sök