du lackar vitt för att det är SNYGGT när man håller den ren. Av samma anledning till att jag lackade min svart! kul att följa bilen. på tal om lister på bilen. allt hänger helt på vilket stuk du strävar efter. jag personligen tycker att en amazon kan se lite "naken" ut utan sido/midjelister, samtidig som det med rätt stuk och fälgar kan va RIKTIGT snyggt utan midjelister, då får man detaljera bilen på annat vis. kolla gärna in min projekttråd och bilder på min för inspiration.
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
du lackar vitt för att det är SNYGGT när man håller den ren. Av samma anledning till att jag lackade min svart! kul att följa bilen. på tal om lister på bilen. allt hänger helt på vilket stuk du strävar efter. jag personligen tycker att en amazon kan se lite "naken" ut utan sido/midjelister, samtidig som det med rätt stuk och fälgar kan va RIKTIGT snyggt utan midjelister, då får man detaljera bilen på annat vis. kolla gärna in min projekttråd och bilder på min för inspiration.
Det lutar åt lister ändå. Gillar din skarpt. Riktigt frärs du har också lagt ner några timmars jobb 😁.
Svarta eller silver bromsok ? Kan inte bestämma mig
Svarta, tycker jag (annars tycker jag ok i bilens färg är snyggt, men det fanns ju inte som alternativ). Silvriga är ju redan bromsskivorna och fälgarna så svart syns bättre. Vill du visa bild på oken, skivorna och fälgarna så vi får en bättre uppfattning?
Svarta eller silver bromsok ? Kan inte bestämma mig
Svarta, tycker jag (annars tycker jag ok i bilens färg är snyggt, men det fanns ju inte som alternativ). Silvriga är ju redan bromsskivorna och fälgarna så svart syns bättre. Vill du visa bild på oken, skivorna och fälgarna så vi får en bättre uppfattning?
Mm. Tror också att svart blir snygg brytning. Många stag, styrväxel mm är svarta.
Tyvärr har jag inga bilder nu. Oken är inne på blästring. Men tror det lutar åt blank svart.
Nu händer det lite här igen. Toppen är portad, på väg att planas och inslipning av ventilerna är på g.
Klädseln är inlämnad hos en bekant och har börjat klä om.
Elhissarna är monterade på båda sidorna.
Huven va tyvärr lite slagen så jag har försökt att få den rätt igen och spacklat upp den . Ett jäkla jobb att spackla "bra" men man lär sig hela tiden och det e faktiskt kul när man får resultat.
Sen har jag lagt några timmar på att justera in allt. Det e fan inte lätt men det blir förhoppningsvis bra när det e klart.
Jag målade min motor svart i bilen. Blir riktigt stilrent och snyggt med samma färg på motorn som resten av bilen. Gör du det städat och rent i motorrummet kan det bli RIKTIGT snyggt med motorn i samma färg som bilen, även om den är vit.
Senast redigerat av Marqzter (4 december 2016)
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)