Målet med det här projektet är att byta motor till om606.962 turbo och bygga superturbo av den med 7,5mm dieselmeken pump och stor turbo.. Sedan blir det 722.626 låda från 320cdi med olefejer styrsystem, Tanken är att nå 400hk... Visa mer
Lite bonus bilder på bygget, Börjar likna något nu!
Här är en av fördelarna med det omsvetsade "sug" insuget som jag använder, Lätt att komma åt så man kan justera dieselmängden till pumpen utan att behöva skruva bort insuget!
Förjävla schysst bil måste jag säga! Tyvärr kommer du åka på att byta svep på din 320 låda, men det kanske du visste? 220 och 270cdi lådorna har samma svep som "gamla" 60x serien. Man kan dela på lådorna och byta framändan, dvs ta 270 framändan och flytta över till 320 lådan, det har jag sett folk göra. Lycka till !
Förjävla schysst bil måste jag säga! Tyvärr kommer du åka på att byta svep på din 320 låda, men det kanske du visste? 220 och 270cdi lådorna har samma svep som "gamla" 60x serien. Man kan dela på lådorna och byta framändan, dvs ta 270 framändan och flytta över till 320 lådan, det har jag sett folk göra. Lycka till !
Tackar tackar! Jo det är jag fullt medveten om ska ta svepet från 722.6 lådan som kom från om606:an till 320cdi lådan då passar den!
Gött bygge. Följer. MB 124 med OM606 är så rätt. Letar fortfarande efter en billig andrabil vi (läs: jag) kan ha stående hemma. Blev lite sugen. Helt klart.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Gött bygge. Följer. MB 124 med OM606 är så rätt. Letar fortfarande efter en billig andrabil vi (läs: jag) kan ha stående hemma. Blev lite sugen. Helt klart.
Tackar, Ja exakt w124 med om606 är det ända rätta! Det är bara att köpa en w124 finns ingen bättre bil!
606:an är startad och den går som en dröm synd bara att man inte kan ladda upp filmklipp här på tråden!
Igår byttes svepet och Tc på 320cdi lådan (722.626) från om606 originallådan. Och så monterades lådan och allt passade utan problem, Skönt att det går framåt! nu är det bara att invänta styrsystemet.
Då vart det dags att beställa turbo och resterande grejer för att få klart på 124:an!
Fick bli en Borg Warner s300sx-e då dom ska fungera bra på om606 samt att dom tål effekten jag är ute efter. I samma veva så beställde jag oljekylare till 722.6 lådan, An slangar samt intercooler osv..
Fick bli ett spontan köp till 124:an idag.. En uppsättning Oz Futura 18x9, 18x10! Gäller att inte bara ha massor med effekt, man måste ju ha lite stuk också!
Just nu väntar jag hem spacers till fälgarna och sedan har jag varit på jakt efter dom sista delarna jag behövde som växelväljare från w202 och kardan från s124tdt.. Så nu ska jag bara få hem allt sen blir den full fart igen!