Hemma från lack igen. orkar inte stressa ihop bilen för att köra till emlia. När man kollar prognosen så känns det knappt lockande att åka dit. Blir att ta det lugnt med skruvandet och göra allt ordentligt istället för att snabbt få ihop den halvdant nu.
Senast redigerat av Marqzter (12 april 2017)
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Motorn ligger nu i bilen igen och är färdig för att startas, nästan. "Bara" de sista kvar... Det vill säga, kylare, olja och vatten, skärmar, lysen, huven, inredningen.. PÅ TORSDAG (kanske) den rullar!
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Har ljudisolerat hela bilen, tvättat sätena ordentligt och bytt de chromade dropplisterna.
Var SKITKUL att köra bilen igen fram tills igår (torsdag) då den började rassla och låta oroväckande dåligt, tappa oljetryck på tomgång osv.. kom hem och misstänker starkt att ramlagren (som jag inte böt) har gett upp.
Med andra ord är det bara köra ner bilen i garaget, ta ur motorn igen och riva isär den för att byta ramlager.. SUCK!! Men det var kul i några dagar iaf.
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Har fått ihop motorn och kört bilen helt problemfritt en vecka nu. Hade premiär för årets alla träffar i örebro och nu till helgen blir det första "stillastående" cruisingen här hemma i Lindesberg. Då får man se hur pålitlig den är inför sommarens alla cruisingar.
Hityade en gammal bild på den trötta b18 som satt i när jag köpte bilen och klippte in den som jämförelse med dagens nylackade motorrum och b20.
Idag (torsdag) har jag fixat lite paneler till torpedplåten och klätt in lite golv för att dölja alla kablar och ljudisolering. Återstår att bygga en panel som helt kommer dölja resten av alla saker under instrumentbrädan.
Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)