Jag har ringt på följande bil och pratat i 27 minuter. Den är bra. Allt fungerar. Dubbat på alufälg, ingen dragkrok. Inga tick i maskin, osv... Prutat ner den till 25000:- svenska riksdaler. Ta en titt på stora bilder. Lite rost längst ner på baklucka och även runt låset på samma lucka finns. I övrigt helt rostfri! Lacka om lucka så kan du köra skiten ur den i många år. Full historik.
Han har fått ett flertal samtal från "köpare med tveksamt ursprung" och då lagt på luren. Jag var första svensk.
fortfarande dyrt^^ skiten ligger i kungälv, ingen m paket 27tusen mil o han vill ha 25?^^
Jo. M-paket. Jaja. dyrt. Fin bil troligen. EXAKT vad är din budget? Egentligen?
kan sträcka mig till 35 för rätt bil och kanske mer men helst runt 25 vore perfekt. Har ju sett en massa e39 men dom har försvunnit för att ja inte orkat åka längre:) behöver nån som kanske kan köpa en åt mig;)
fortfarande dyrt^^ skiten ligger i kungälv, ingen m paket 27tusen mil o han vill ha 25?^^
Jo. M-paket. Jaja. dyrt. Fin bil troligen. EXAKT vad är din budget? Egentligen?
kan sträcka mig till 35 för rätt bil och kanske mer men helst runt 25 vore perfekt. Har ju sett en massa e39 men dom har försvunnit för att ja inte orkat åka längre:) behöver nån som kanske kan köpa en åt mig;)
Säg att ovan nämnda bil kan prutas till 23000? Jag har köpt bilar i Sthlm flera gånger. Inte ap-kul att åka 50 mil för en bil. Man gör ju denna vända på en dag. Lätt. Hur är prisbilden på dessa i Sthlm? Du kanske kan tjäna eller iaf få igen alla utlägg om inte bilen passar.
Värsta gången köpte jag en Citroen CX Turbodiesel -84 i Falun. Skitlångt med tåg. Sålde den hemma med en rejäl vinst.
Sista gång fick jag springa 100 meter och köpa en Yaris av en granne. Vinsten efter 3 månader blev 200%... Bra bil för övrigt men manuell...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid, du var nog den första som pratade korrekt svenska , det är alltid en fördel, been there done that "Äntligen några reeeediga trevliga skaune-paugar som kommer o tittar på bilen"...Gubben prutade ner bilen med 15' på egen hand när vi inte visade tillräckligt intresse
Var det inte nån "dawwe" som berätta denna historia för något år sen här på garaget? Om Skåne pöjkara^^
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Den här aktiva säkerheten det raljeras om hjälper föga när Freddefjäderkap kommer studsande in i sidan på dig efter han tappat kontrollen över din mattrollade Volvo 740 i någon cirkulationsplats och du står med en bil framför och en bil bakom, det hjälper inte mycket heller mot "driftande" (det heter tydligen så när småpojkar fått ut arslet lite hjälpligt på sin gamla BMW) Beemerberra när du står i en korsning och han planterar sin bil i din. Men visst fortsätt intala er likt så många andra förare av märket att just du är kungen av kringlan eller Beemerjesus. Jag har kört över 1200000km i tjänsten och är väl en rätt vaken och förutseende bilförare vill jag tro men ändock har jag vid flera tillfällen sett olyckan komma utan att kunna flytta på mig pga liknande scenarion, då spelar det höga roll om bilen byter riktning likt en Xantia Activa när man ändå inte har möjlighet att utnyttja det. Därav mitt tjat om säkerhet i passiv form, då jag sätter mitt barns säkerhet högre än mitt nöje men det kanske är jag som har en underlig inställning till vad som ska prioriteras? Skit i barnstolen eller bilbälten också, du kör ju försiktigt.
Efter att ha spårat IP-adresser och de personer som ligger bakom dessa blir jag irriterad. Väldigt OT men så är det.
Du menar att två konton använder samma ip, språk, hyperlänkar, vurmar för samma bilmärke, kör 20år gammal VW, har samma stories om långmilade E39or i nära kretsar samt samma attityd i övrigt? Jag får nog skaffa mig en dissociativ identitetsstörning, Ham Tyler får alter egot heta tror jag. Sorry för oftopic.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
så ja fina killar, ta de lugnt nu, hjälp mig hitta en fin e39 alt e34 nu. 523 minst manuel o sedan, helst xenon och m paket, om ingen m paket då minst xenon iaf, resten skitsamma fixar det själv. Jo runt 25-30 vore toppen. hitta en röd 530 03 linköping? bilhandlare som skulle ha 52k? för fanskapet..jävla dyrt
Snubblade över denna klenod igår kväll https://www.blocket.se/jonkoping/BMW_52 … 2.htm?sa=1 Ser fin ut på bilderna och rimligt antal ägare (7st), samt inte överdrivet många mil och ett ganska bra pris. Tyvärr är det en kombi, men den är manuell med M-sport paket och xenon ljus. Tycker dessutom kombin ser riktigt bra ut. Visst går barnvagn säkert in i sedan-modellen men vad händer dagen ni ska åka långt och ha med två stora resväskor också?
Snubblade över denna klenod igår kväll https://www.blocket.se/jonkoping/BMW_52 … 2.htm?sa=1 Ser fin ut på bilderna och rimligt antal ägare (7st), samt inte överdrivet många mil och ett ganska bra pris. Tyvärr är det en kombi, men den är manuell med M-sport paket och xenon ljus. Tycker dessutom kombin ser riktigt bra ut. Visst går barnvagn säkert in i sedan-modellen men vad händer dagen ni ska åka långt och ha med två stora resväskor också?
Ska TS kontakta personen som köpte den via firman, eller hur tänkte du?
När jag laddade upp mitt inlägg så var bilen inte såld. Så tänkte jag
När jag laddade upp mitt inlägg så var bilen inte såld. Så tänkte jag
Synd då den såg väldigt bra ut.
Det står ju såld i den länken du lade in. Så tänkte jag. 😛
hehe tack för tipset, såg det också men avstog för att jag gillar inte kombi): synd att det är så många kombis där ute, vad tusan lastar folk? jag behöver inte utrymmet)) sedan räcker gott o väl för mig, vi har aldrig haft kombis i vår familjs generation nånsin, vi har alltid vart sedan folk, dom ser trevligare och sportigare, smaken är som baken, klämmer skon;)
hehe tack för tipset, såg det också men avstog för att jag gillar inte kombi): synd att det är så många kombis där ute, vad tusan lastar folk? jag behöver inte utrymmet)) sedan räcker gott o väl för mig, vi har aldrig haft kombis i vår familjs generation nånsin, vi har alltid vart sedan folk, dom ser trevligare och sportigare, smaken är som baken, klämmer skon;)
Vi lastar barnvagn, matkassar, skötväska och annat som man behöver ha med sig. Ibland även en Pulka. När man lyfter ur barnstolen kan man med enkelhet köra innerdörrar, parkettgolv, cykel, en dröse flyttkartonger och annat stuff. Det är så smidigt och enkelt. I en E39 sedan skulle aldrig våran kombivagn få rum om jag inte plockade bort hjulen och hålla på och grisa med infettade öppna axlar mot bagagerumsgolvet är förbaskat dumt i min värld iaf när det finns mer ändamålsenliga bilar att välja på, kombi eller halvkombi. Jag har breda fötter och står/går hela dagarna på arbetet och är därav noga med i vilka skor jag stoppar dom.
Det är mycket form över funktion här, antar att du köpte nya Macbook Pro också?
Men allvarligt talat, har du aldrig känt behovet av kombi och gillar sedan mer så är ju valet lätt! Det tråkiga är att man begränsar utbudet med ungefär 50% bara där (om inte ännu mer).
Tips är att ladda ner telefonappen Blocket om du inte redan har den och ställa in alla kriterier och sen sätta igång så du får notiser när en ny bil dyker upp som checkar alla dina krav. Väldigt lätt att hålla koll på de stora klippen då. Det gäller bara att kunna släppa allt och åka och köpa den direkt när man ser den.