Nu jävlar blir det inlägg.
Var i torsdag och hämtade lite gosaker till bilen hos BRL i Örebro.
Fredag jobbade jag 06 - 18, så direkt efter jobbet påbörjade jag bygget. Min polare Dick_polo hjälpte till hela helgen! Tack som fan!
Sen Tack till Fredrik för lite tips å hjälp!
Sen även tack till Jesper Montör hos BRL som svarat på lite frågor på nätterna då han själv har en b7a.
Detta är specen hos BRL
1 st Alpine CDE-178B
1 st Hertz MPK 165.3
1st Hertz MPX 163.3
1 st Hertz HDP 5
1 st Monteringsram Audi A4 B6/B7 01-08
1 st Antennadapter ISO - DIN för aktiv antenn Audi,
(Blev dock fel)1 st Baslåda för Audi A4 Avant 01-06
3 st GAS Lågnivåkabel 5m
1 st GAS högtalarkabel 2x2,5mm2 10m svart
(räknade jävligt fel, fick åka till jönköping på lördagen och köpa ytterligare 10m)1 st Dayton Audio RSS265HO-44
6 st 35mm² Strömkabel Svart - GAS
1 st 35mm² Strömkabel Orange - GAS
2 st Säkringshållare ANL 35-50mm²
2 st Högtalaradapter SAAB 9.3, Audi A3/A4,6,5 tumr
1 st ACV Ringsko för 35mm² strömkabel
1 st Rattstyrningskablage Audi ISO & Quadlock
Fredag Natt Arbetstid 18:26 till 03.00
Påbörjar bygget.
inser att min antenn jag köpt inte passar.. sugit, får lösa detta i veckan.
Påbörjar montera stereon
Vi skulle dra en 35mm2 kabel från batteri och bak, men tidigare ägare hade dragit en 25mm2 kabel, så efter övervägande så skulle den ju räcka till mitt extra batteri bak, så vi behöll det kablaget, dock så sitter denna inte så bra monterat, under kupé filtret som trycker mot den, men har ju fungerat innan så vi fortsätter så.
Extrabatteriet som skall användas, hade även detta i min förra A3a!
Borra hål under kontakten i dörren och drog ur högtalarkabeln, målade dit med täckfärg efter.
börjar hända lite saker i skuffen
Tanken med bygget är att ha det så original till utseendet, så bort med de gamla diskanterna, dit med de nya hertz!
Nämnde jag att jag inte var proffs? haha
insidan av framdörrarna ser ut såhär med delningsfiltret på plats och diskanterna!
LördagFick börja dagen med att åka 12 mil tur och retur till Jönköping och BRL för att köpa yttligare 10m högtalarkabel, räknade... jävligt fel!
haha
Köpte yttligare lite saker till A3an som min sambo kör nu, eftersom de fanns grejer i den som skulle över till A4an så fick de bli lite nytt till den, bara tillbehör..
Var och grejade lite mellan 14.30 och 17.00. Steron blev färdigmonterad och klar.
Sen var jag uppbokad på en tillställning hemma hos arbetskollega som slutat så han bjöd på käk å lite öl osv.
Kom tillbaka och fortsatte arbeta 22.00 - 04.00Började kapa ur vänsta inredning för plats för den färdiga baslådan.
Hade inga skor som satt kvar, så fick bli löda dig kablarna.
Lite test and tune.
SATAN VAD TRÅNGT!, höll på som fan..
Men tillslut så fick jag dit den jäveln!
kapar lite bitar för batterihållaren.
Och så här ser den ut.
Basen monterad, allt är ikopplat och.... NU SPELAS DET MUSIK!!!!!
Batteriet hur de kommer befinna sig i baljan.
Filmklipp hittar ni på min instagram! Ta en titt och lyssna lite.
https://www.instagram.com/p/BL4wv9lgmuf … jofsprivatSöndag 12.07 - 17.44
Blir lugn förmiddag, ska nämligen åka och köra lite grejer åt jobbet till en koncenkollega som är på utbildning i Uddevalla 20 mil enkel resa bort, Ringerm in chef och frågar om jag kan ta hans tjänstebil istället för våran värdelösa caddy vi har på jobbet, men han skulle också bort, men han sa jag kunde ta min och få resersättning, så jävla perfekt, timlön, milersättningr närmare 40 mil, farthållaren på, strög på motorvägen och poppa lite musik!
17.50
Ca 18.00 drar vi igång igen, plockar ur de jag ska ha ifrån A3an, monterar i utbytesdelar.
Sen är det bara de sista kvar, koppla ur och flytta runt, koppla i.
Blev ju kalas, tanken var ju att de ska va så osynligt so möjligt, och det enda som visar på något annorlunda är 10" basen bak på sidan, och stereon.