Cracksoup skrev:Desmosedici skrev:Cracksoup skrev:
E90 kan ju vara ett säkrare val om man ska åka långa mil regelbundet! Bekvämare, större etc.
Sedanen är ju definitivt inte skamligt liten volymmässigt men ska du lasta lite större grejer och även flyttlådor och liknande så bör du nog titta på kombi direkt. Tråkigt att inte kunna lyfta in saker direkt i bagaget, utan behöva fälla säten och krångla fram och tillbaka. Just E91 (kombin) tycker jag personligen är minst lika snygg som E90 dessutom. Jag hade nog själv köpt kombi.
Bra motorval, rak sexa som är kvickare än medelsvenssons bil och tuffar på i 0,75l/milen blandat!
Köper du en E91 325i så blir jag lite avundsjuk!
Bugar och bockar!
Ska dra släp med MC på och förmodligen lasta verktyg, däck och andra grejer rätt så mycket nästa sommar så kombi är super då!
Synd bara att 325i inte har samma infotainment (eller vad bmw kallar det för) som 525i
Edit: Om e91 nu är såld, hur ställer sig 525i mot 325i?
Gillar att det klättrat från 1 serie till 5 serie nu
Det finns två varianter av iDrive (infotainment) i E60. Den ena har liten och nästan kvadratisk skärm och den andra är bred. Skillnaden är att den breda har navigator inbyggt, den lilla har det inte. Värt att tänka på, då det lilla systemet är betydligt vanligare än det stora. Huruvida bra uppdaterade kartorna i GPSen är låter jag vara osagt.
E90 såldes också med iDrive men är betydligt ovanligare då det lär ha varit ett dyrt tillval.
E60 är en komfortbil rakt av men det betyder inte att den är tråkig när det svänger. Är målet inte att köra inspirerat och krama kurvorna så fungerar den lika bra som en 3 serie (om inte bättre tack vare den höga komforten). Det som talar emot 5 serien är ju att den är dyrare att köra och äga. Motorerna är av äldre sort i E60 om du tittar på modeller mellan 03-05 och detta kan du se enkelt genom att de "endast" producerar 192hk. De uppdaterades 2005 då 525an fick samma motor som 325i, vilken är bränslesnålare och kraftfullare (närmare bestämt 218hk).
Sedan är det väl vad man förväntar sig, en större och tyngre bil med samma motor som 325i blir ju lite långsammare, men fullt godkänt då den enligt uppgift ska göra 0-100 på 7,5 sekunder. Jag har själv bara kört den äldre versionen då med 192hk och det var rätt bra drag.
När det gäller karossform så gäller samma sak som med E90. Det är kombi som gäller om du vill kunna lasta på ett vettigt sätt i bilen. Kan hända att öppningen på E60 (sedan) är något större än E90, men den bedömningen får du göra själv
När det gäller E60 så tar jag sedan alla dagar och M sport.
Åter igen! Tack för väldigt bra svar!
Ja, problemet är att 1 serien är i kalmar och jag bor i hbg... utan fordon... och ska införskaffa ett tills nästa vecka. Medans de två andra är lite närmre.
De E60 jag kollat på har alla iDrive medans ingen av E90 (325i) har det.
Så bara med tanken på det så kan det nog vara värt och skaffa E60 (525) ist för E90 när de gått lika långt och har samma mil.
Det är inga bekymmer och montera drag på E60 va?
0
0
0
0