2366
Sök

Köpråd BMW 120i -04 Automat

53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#21
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:

E90 kan ju vara ett säkrare val om man ska åka långa mil regelbundet! Bekvämare, större etc.

Sedanen är ju definitivt inte skamligt liten volymmässigt men ska du lasta lite större grejer och även flyttlådor och liknande så bör du nog titta på kombi direkt. Tråkigt att inte kunna lyfta in saker direkt i bagaget, utan behöva fälla säten och krångla fram och tillbaka. Just E91 (kombin) tycker jag personligen är minst lika snygg som E90 dessutom. Jag hade nog själv köpt kombi.

Bra motorval, rak sexa som är kvickare än medelsvenssons bil och tuffar på i 0,75l/milen blandat!

Köper du en E91 325i så blir jag lite avundsjuk!

Bugar och bockar!

Ska dra släp med MC på och förmodligen lasta verktyg, däck och andra grejer rätt så mycket nästa sommar så kombi är super då!

Synd bara att 325i inte har samma infotainment (eller vad bmw kallar det för) som 525i

Edit: Om e91 nu är såld, hur ställer sig 525i mot 325i?

Gillar att det klättrat från 1 serie till 5 serie nu wink

Det finns två varianter av iDrive (infotainment) i E60. Den ena har liten och nästan kvadratisk skärm och den andra är bred. Skillnaden är att den breda har navigator inbyggt, den lilla har det inte. Värt att tänka på, då det lilla systemet är betydligt vanligare än det stora. Huruvida bra uppdaterade kartorna i GPSen är låter jag vara osagt.
E90 såldes också med iDrive men är betydligt ovanligare då det lär ha varit ett dyrt tillval.

E60 är en komfortbil rakt av men det betyder inte att den är tråkig när det svänger. Är målet inte att köra inspirerat och krama kurvorna så fungerar den lika bra som en 3 serie (om inte bättre tack vare den höga komforten). Det som talar emot 5 serien är ju att den är dyrare att köra och äga. Motorerna är av äldre sort i E60 om du tittar på modeller mellan 03-05 och detta kan du se enkelt genom att de "endast" producerar 192hk. De uppdaterades 2005 då 525an fick samma motor som 325i, vilken är bränslesnålare och kraftfullare (närmare bestämt 218hk).

Sedan är det väl vad man förväntar sig, en större och tyngre bil med samma motor som 325i blir ju lite långsammare, men fullt godkänt då den enligt uppgift ska göra 0-100 på 7,5 sekunder. Jag har själv bara kört den äldre versionen då med 192hk och det var rätt bra drag.

När det gäller karossform så gäller samma sak som med E90. Det är kombi som gäller om du vill kunna lasta på ett vettigt sätt i bilen. Kan hända att öppningen på E60 (sedan) är något större än E90, men den bedömningen får du göra själv smile
När det gäller E60 så tar jag sedan alla dagar och M sport.

Åter igen! Tack för väldigt bra svar!

Ja, problemet är att 1 serien är i kalmar och jag bor i hbg... utan fordon... och ska införskaffa ett tills nästa vecka.  Medans de två andra är lite närmre.

De E60 jag kollat på har alla iDrive medans ingen av E90 (325i) har det.
Så bara med tanken på det så kan det nog vara värt och skaffa E60 (525) ist för E90 när de gått lika långt och har samma mil. smile

Det är inga bekymmer och montera drag på E60 va?

1 192 Inlägg
23 oktober 2016
#22
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:

Bugar och bockar!

Ska dra släp med MC på och förmodligen lasta verktyg, däck och andra grejer rätt så mycket nästa sommar så kombi är super då!

Synd bara att 325i inte har samma infotainment (eller vad bmw kallar det för) som 525i

Edit: Om e91 nu är såld, hur ställer sig 525i mot 325i?

Gillar att det klättrat från 1 serie till 5 serie nu wink

Det finns två varianter av iDrive (infotainment) i E60. Den ena har liten och nästan kvadratisk skärm och den andra är bred. Skillnaden är att den breda har navigator inbyggt, den lilla har det inte. Värt att tänka på, då det lilla systemet är betydligt vanligare än det stora. Huruvida bra uppdaterade kartorna i GPSen är låter jag vara osagt.
E90 såldes också med iDrive men är betydligt ovanligare då det lär ha varit ett dyrt tillval.

E60 är en komfortbil rakt av men det betyder inte att den är tråkig när det svänger. Är målet inte att köra inspirerat och krama kurvorna så fungerar den lika bra som en 3 serie (om inte bättre tack vare den höga komforten). Det som talar emot 5 serien är ju att den är dyrare att köra och äga. Motorerna är av äldre sort i E60 om du tittar på modeller mellan 03-05 och detta kan du se enkelt genom att de "endast" producerar 192hk. De uppdaterades 2005 då 525an fick samma motor som 325i, vilken är bränslesnålare och kraftfullare (närmare bestämt 218hk).

Sedan är det väl vad man förväntar sig, en större och tyngre bil med samma motor som 325i blir ju lite långsammare, men fullt godkänt då den enligt uppgift ska göra 0-100 på 7,5 sekunder. Jag har själv bara kört den äldre versionen då med 192hk och det var rätt bra drag.

När det gäller karossform så gäller samma sak som med E90. Det är kombi som gäller om du vill kunna lasta på ett vettigt sätt i bilen. Kan hända att öppningen på E60 (sedan) är något större än E90, men den bedömningen får du göra själv smile
När det gäller E60 så tar jag sedan alla dagar och M sport.

Åter igen! Tack för väldigt bra svar!

Ja, problemet är att 1 serien är i kalmar och jag bor i hbg... utan fordon... och ska införskaffa ett tills nästa vecka.  Medans de två andra är lite närmre.

De E60 jag kollat på har alla iDrive medans ingen av E90 (325i) har det.
Så bara med tanken på det så kan det nog vara värt och skaffa E60 (525) ist för E90 när de gått lika långt och har samma mil. smile

Det är inga bekymmer och montera drag på E60 va?

Ja är det så brådskande så är det ju bra om du inte begränsar dig till en modell.
Angående iDrive så är många av bilens mediefunktioner där samt inställningar. Men jag skulle inte säga att det är ett måste såvida man inte letar efter en med navigator.

Det är säkerligen inga bekymmer att montera drag. E60 är en kanonbra dragbil smile


Evildan
53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#24
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:

Gillar att det klättrat från 1 serie till 5 serie nu wink

Det finns två varianter av iDrive (infotainment) i E60. Den ena har liten och nästan kvadratisk skärm och den andra är bred. Skillnaden är att den breda har navigator inbyggt, den lilla har det inte. Värt att tänka på, då det lilla systemet är betydligt vanligare än det stora. Huruvida bra uppdaterade kartorna i GPSen är låter jag vara osagt.
E90 såldes också med iDrive men är betydligt ovanligare då det lär ha varit ett dyrt tillval.

E60 är en komfortbil rakt av men det betyder inte att den är tråkig när det svänger. Är målet inte att köra inspirerat och krama kurvorna så fungerar den lika bra som en 3 serie (om inte bättre tack vare den höga komforten). Det som talar emot 5 serien är ju att den är dyrare att köra och äga. Motorerna är av äldre sort i E60 om du tittar på modeller mellan 03-05 och detta kan du se enkelt genom att de "endast" producerar 192hk. De uppdaterades 2005 då 525an fick samma motor som 325i, vilken är bränslesnålare och kraftfullare (närmare bestämt 218hk).

Sedan är det väl vad man förväntar sig, en större och tyngre bil med samma motor som 325i blir ju lite långsammare, men fullt godkänt då den enligt uppgift ska göra 0-100 på 7,5 sekunder. Jag har själv bara kört den äldre versionen då med 192hk och det var rätt bra drag.

När det gäller karossform så gäller samma sak som med E90. Det är kombi som gäller om du vill kunna lasta på ett vettigt sätt i bilen. Kan hända att öppningen på E60 (sedan) är något större än E90, men den bedömningen får du göra själv smile
När det gäller E60 så tar jag sedan alla dagar och M sport.

Åter igen! Tack för väldigt bra svar!

Ja, problemet är att 1 serien är i kalmar och jag bor i hbg... utan fordon... och ska införskaffa ett tills nästa vecka.  Medans de två andra är lite närmre.

De E60 jag kollat på har alla iDrive medans ingen av E90 (325i) har det.
Så bara med tanken på det så kan det nog vara värt och skaffa E60 (525) ist för E90 när de gått lika långt och har samma mil. smile

Det är inga bekymmer och montera drag på E60 va?

Ja är det så brådskande så är det ju bra om du inte begränsar dig till en modell.
Angående iDrive så är många av bilens mediefunktioner där samt inställningar. Men jag skulle inte säga att det är ett måste såvida man inte letar efter en med navigator.

Det är säkerligen inga bekymmer att montera drag. E60 är en kanonbra dragbil smile

Såg nu att E60 som jag kolla på va den äldre med 192 hästar... men för mig spelar det inte någon större roll då jag lugnar min fartaddiction på bana! ;D

Men är den äldre E60 motorn pålitlig?

Har ju mobil med GPS men skönt och ha i bilen också, och jag tycker Idrive funkar jäkligt bra faktiskt. SKönare än vanlig radio.

Evildan skrev:
http://dragkrokskungen.se/info/boka-montering/

http://dragkrokskungen.se/bmw/5-serie-t … -2010-e61/

Tackar min herre!

Evildan
23 oktober 2016
#25
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:

Åter igen! Tack för väldigt bra svar!

Ja, problemet är att 1 serien är i kalmar och jag bor i hbg... utan fordon... och ska införskaffa ett tills nästa vecka.  Medans de två andra är lite närmre.

De E60 jag kollat på har alla iDrive medans ingen av E90 (325i) har det.
Så bara med tanken på det så kan det nog vara värt och skaffa E60 (525) ist för E90 när de gått lika långt och har samma mil. smile

Det är inga bekymmer och montera drag på E60 va?

Ja är det så brådskande så är det ju bra om du inte begränsar dig till en modell.
Angående iDrive så är många av bilens mediefunktioner där samt inställningar. Men jag skulle inte säga att det är ett måste såvida man inte letar efter en med navigator.

Det är säkerligen inga bekymmer att montera drag. E60 är en kanonbra dragbil smile

Såg nu att E60 som jag kolla på va den äldre med 192 hästar... men för mig spelar det inte någon större roll då jag lugnar min fartaddiction på bana! ;D

Men är den äldre E60 motorn pålitlig?

Har ju mobil med GPS men skönt och ha i bilen också, och jag tycker Idrive funkar jäkligt bra faktiskt. SKönare än vanlig radio.

Evildan skrev:
http://dragkrokskungen.se/info/boka-montering/

http://dragkrokskungen.se/bmw/5-serie-t … -2010-e61/

Tackar min herre!

DeNada.
Jag tänker som så att med tanke på valet av fordon är var sparad krona behövlig för framtida reparationer. wink

1 192 Inlägg
23 oktober 2016
#26
Nja det är väl snarare pga bränsletörsten som man föredrar den senare varianten av 525i. Den gamla drar ungefär 1dl/milen mer. Båda motorerna är väldigt slitstarka och den äldre motorn (M54) är väl beprövad då den funnits i E39, E46, Z3 och Z4 med flera. Det är snarare elektroniken som kan spöka i dessa gamla premium-åk. Glappkontakt till sensorer som gör att systemet varnar för fel är inte ovanligt. Rost i bakluckan på E61 har varit lite för vanligt också.

Tips är att kolla på begagnatguiden för E60/E61 på AutoPower.se


53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#27
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:

DeNada.
Jag tänker som så att med tanke på valet av fordon är var sparad krona behövlig för framtida reparationer. wink

Nu ska du inte va sån! Var sparad krona ska gå till hojar! Så bilen får hålla! xD

Cracksoup skrev:
Nja det är väl snarare pga bränsletörsten som man föredrar den senare varianten av 525i. Den gamla drar ungefär 1dl/milen mer. Båda motorerna är väldigt slitstarka och den äldre motorn (M54) är väl beprövad då den funnits i E39, E46, Z3 och Z4 med flera. Det är snarare elektroniken som kan spöka i dessa gamla premium-åk. Glappkontakt till sensorer som gör att systemet varnar för fel är inte ovanligt. Rost i bakluckan på E61 har varit lite för vanligt också.

Tips är att kolla på begagnatguiden för E60/E61 på AutoPower.se

Aha!
Är det bara förbrukningen så är det inte hela världen för mig. Tack för hjälpen!
Ska kolla på Autopower big_smile

När man ska kolla historiken på bilen, kan man då ringa valfri bmw verkstad?
Senast redigerat av Desmosedici (23 oktober 2016)

1 192 Inlägg
23 oktober 2016
#28
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:

DeNada.
Jag tänker som så att med tanke på valet av fordon är var sparad krona behövlig för framtida reparationer. wink

Nu ska du inte va sån! Var sparad krona ska gå till hojar! Så bilen får hålla! xD

Cracksoup skrev:
Nja det är väl snarare pga bränsletörsten som man föredrar den senare varianten av 525i. Den gamla drar ungefär 1dl/milen mer. Båda motorerna är väldigt slitstarka och den äldre motorn (M54) är väl beprövad då den funnits i E39, E46, Z3 och Z4 med flera. Det är snarare elektroniken som kan spöka i dessa gamla premium-åk. Glappkontakt till sensorer som gör att systemet varnar för fel är inte ovanligt. Rost i bakluckan på E61 har varit lite för vanligt också.

Tips är att kolla på begagnatguiden för E60/E61 på AutoPower.se

Aha!
Är det bara förbrukningen så är det inte hela världen för mig. Tack för hjälpen!
Ska kolla på Autopower big_smile

När man ska kolla historiken på bilen, kan man då ringa valfri bmw verkstad?

Carfax brukar fungera bra för sånt! Kostar en liten slant och då får man reda på alla besiktningar, om den varit rapporterad stulen, verkstadsbesök etc.


53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#29
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:

DeNada.
Jag tänker som så att med tanke på valet av fordon är var sparad krona behövlig för framtida reparationer. wink

Nu ska du inte va sån! Var sparad krona ska gå till hojar! Så bilen får hålla! xD

Cracksoup skrev:
Nja det är väl snarare pga bränsletörsten som man föredrar den senare varianten av 525i. Den gamla drar ungefär 1dl/milen mer. Båda motorerna är väldigt slitstarka och den äldre motorn (M54) är väl beprövad då den funnits i E39, E46, Z3 och Z4 med flera. Det är snarare elektroniken som kan spöka i dessa gamla premium-åk. Glappkontakt till sensorer som gör att systemet varnar för fel är inte ovanligt. Rost i bakluckan på E61 har varit lite för vanligt också.

Tips är att kolla på begagnatguiden för E60/E61 på AutoPower.se

Aha!
Är det bara förbrukningen så är det inte hela världen för mig. Tack för hjälpen!
Ska kolla på Autopower big_smile

När man ska kolla historiken på bilen, kan man då ringa valfri bmw verkstad?

Carfax brukar fungera bra för sånt! Kostar en liten slant och då får man reda på alla besiktningar, om den varit rapporterad stulen, verkstadsbesök etc.

GJorde en CarFax på den. tydligen kört som leasing ett tag . Bör man tänka om ifall den gått som leasing?
Gick ca 3 år som leasing bil reg som företagsbil.



Hade ni köpt av privat eller handlare?

Forummoderator
17 996 Inlägg
23 oktober 2016
#30
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:

Nu ska du inte va sån! Var sparad krona ska gå till hojar! Så bilen får hålla! xD


Aha!
Är det bara förbrukningen så är det inte hela världen för mig. Tack för hjälpen!
Ska kolla på Autopower big_smile

När man ska kolla historiken på bilen, kan man då ringa valfri bmw verkstad?

Carfax brukar fungera bra för sånt! Kostar en liten slant och då får man reda på alla besiktningar, om den varit rapporterad stulen, verkstadsbesök etc.

GJorde en CarFax på den. tydligen kört som leasing ett tag . Bör man tänka om ifall den gått som leasing?
Gick ca 3 år som leasing bil reg som företagsbil.



Hade ni köpt av privat eller handlare?

Leasingbilar har krav på sig att skötas så ingen nackdel. Tvärtom. Som gammal handlare så säger jag att om du köper av en stor, välkänd handlare som är MRF-ansluten kan det vara ett plus. En mindre handlare "Ahmeds kebabkälkar på hörnet" så nackdel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
23 oktober 2016
#31
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
DeNada.
Jag tänker som så att med tanke på valet av fordon är var sparad krona behövlig för framtida reparationer. wink

Nu ska du inte va sån! Var sparad krona ska gå till hojar! Så bilen får hålla! xD


Aha!
Är det bara förbrukningen så är det inte hela världen för mig. Tack för hjälpen!
Ska kolla på Autopower big_smile

När man ska kolla historiken på bilen, kan man då ringa valfri bmw verkstad?

Carfax brukar fungera bra för sånt! Kostar en liten slant och då får man reda på alla besiktningar, om den varit rapporterad stulen, verkstadsbesök etc.

GJorde en CarFax på den. tydligen kört som leasing ett tag . Bör man tänka om ifall den gått som leasing?
Gick ca 3 år som leasing bil reg som företagsbil.



Hade ni köpt av privat eller handlare?

En Carfax är inte fullständig utan det är bara dom reparationer som verkstäder rapporterat in som syns där, har Dieselsmurfens favvofirma som reparerar kebabkälkar och gjort en reparation och inte meddelat till Carfax syns inte den reparationen.
Ergo: Lita aldrig blint på en Carfax!

53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#32
Cracksoup skrev:
Leasingbilar har krav på sig att skötas så ingen nackdel. Tvärtom. Som gammal handlare så säger jag att om du köper av en stor, välkänd handlare som är MRF-ansluten kan det vara ett plus. En mindre handlare "Ahmeds kebabkälkar på hörnet" så nackdel.

Det låter ju super!

Företaget känns väldigt seriöst. Många fina bilar och ingen kebabsvarv i köket... vad jag kan se iaf ;D

Återkommer i veckan som kommer med bilder och skit!

Tack så mnycket alla!

Tack som fan Cracksoup!
Hoppas du får mycket crack i julklapp <3

53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#33
Evildan skrev:
[
En Carfax är inte fullständig utan det är bara dom reparationer som verkstäder rapporterat in som syns där, har Dieselsmurfens favvofirma som reparerar kebabkälkar och gjort en reparation och inte meddelat till Carfax syns inte den reparationen.
Ergo: Lita aldrig blint på en Carfax!

Men kan en BMW verkstad kolla upp på regnummer och ramnummer om man ringer dem?

1 192 Inlägg
23 oktober 2016
#34
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Leasingbilar har krav på sig att skötas så ingen nackdel. Tvärtom. Som gammal handlare så säger jag att om du köper av en stor, välkänd handlare som är MRF-ansluten kan det vara ett plus. En mindre handlare "Ahmeds kebabkälkar på hörnet" så nackdel.

Det låter ju super!

Företaget känns väldigt seriöst. Många fina bilar och ingen kebabsvarv i köket... vad jag kan se iaf ;D

Återkommer i veckan som kommer med bilder och skit!

Tack så mnycket alla!

Tack som fan Cracksoup!
Hoppas du får mycket crack i julklapp <3

Lycka till med köpet och återkom gärna med resultatet!

Crack-soppa helst!!


Evildan
23 oktober 2016
#35
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
[
En Carfax är inte fullständig utan det är bara dom reparationer som verkstäder rapporterat in som syns där, har Dieselsmurfens favvofirma som reparerar kebabkälkar och gjort en reparation och inte meddelat till Carfax syns inte den reparationen.
Ergo: Lita aldrig blint på en Carfax!

Men kan en BMW verkstad kolla upp på regnummer och ramnummer om man ringer dem?

Vad menar du att en auktoriserad BMW verkstad skulle kunna se?
Är reparationer gjorda utanför återförsäljarnätet och inte rapporterade ser inte BMW nasaren det.
"Kålles Räkor och Rikt" kan ju ha rätat ut bilen åt någon sillstrypare,  men det blev inte inskrivet i Carfax.

53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#36
Cracksoup skrev:
Desmosedici skrev:
Cracksoup skrev:
Leasingbilar har krav på sig att skötas så ingen nackdel. Tvärtom. Som gammal handlare så säger jag att om du köper av en stor, välkänd handlare som är MRF-ansluten kan det vara ett plus. En mindre handlare "Ahmeds kebabkälkar på hörnet" så nackdel.

Det låter ju super!

Företaget känns väldigt seriöst. Många fina bilar och ingen kebabsvarv i köket... vad jag kan se iaf ;D

Återkommer i veckan som kommer med bilder och skit!

Tack så mnycket alla!

Tack som fan Cracksoup!
Hoppas du får mycket crack i julklapp <3

Lycka till med köpet och återkom gärna med resultatet!

Crack-soppa helst!!

Det ska jag göra!

Doppar man inte bara det i varm vatten? Som en tepåse?

53 Inlägg
23 oktober 2016
Trådstartare
#37
Evildan skrev:
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
[
En Carfax är inte fullständig utan det är bara dom reparationer som verkstäder rapporterat in som syns där, har Dieselsmurfens favvofirma som reparerar kebabkälkar och gjort en reparation och inte meddelat till Carfax syns inte den reparationen.
Ergo: Lita aldrig blint på en Carfax!

Men kan en BMW verkstad kolla upp på regnummer och ramnummer om man ringer dem?

Vad menar du att en auktoriserad BMW verkstad skulle kunna se?
Är reparationer gjorda utanför återförsäljarnätet och inte rapporterade ser inte BMW nasaren det.
"Kålles Räkor och Rikt" kan ju ha rätat ut bilen åt någon sillstrypare,  men det blev inte inskrivet i Carfax.

Ja inte vet jag. Andre bilen jag köper.

Bättre med motorcyklar.



Med den inställningen så köper du bara fabriksnya bilar va? wink

Evildan
23 oktober 2016
#38
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
Desmosedici skrev:

Men kan en BMW verkstad kolla upp på regnummer och ramnummer om man ringer dem?

Vad menar du att en auktoriserad BMW verkstad skulle kunna se?
Är reparationer gjorda utanför återförsäljarnätet och inte rapporterade ser inte BMW nasaren det.
"Kålles Räkor och Rikt" kan ju ha rätat ut bilen åt någon sillstrypare,  men det blev inte inskrivet i Carfax.

Ja inte vet jag. Andre bilen jag köper.

Bättre med motorcyklar.



Med den inställningen så köper du bara fabriksnya bilar va? wink

Vilken inställning menar du?

53 Inlägg
24 oktober 2016
Trådstartare
#39
Evildan skrev:
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:

Vad menar du att en auktoriserad BMW verkstad skulle kunna se?
Är reparationer gjorda utanför återförsäljarnätet och inte rapporterade ser inte BMW nasaren det.
"Kålles Räkor och Rikt" kan ju ha rätat ut bilen åt någon sillstrypare,  men det blev inte inskrivet i Carfax.

Ja inte vet jag. Andre bilen jag köper.

Bättre med motorcyklar.



Med den inställningen så köper du bara fabriksnya bilar va? wink

Vilken inställning menar du?

Att det skulle va kalles fisk och plåtrikt och kebabsvarvaren som fixar bilen wink



Blev iaf en 325i E91, langar en bild i morgon big_smile

Tack så mööö alla! smile

Evildan
24 oktober 2016
#40
Desmosedici skrev:
Evildan skrev:
Desmosedici skrev:
Ja inte vet jag. Andre bilen jag köper.

Bättre med motorcyklar.



Med den inställningen så köper du bara fabriksnya bilar va? wink

Vilken inställning menar du?

Att det skulle va kalles fisk och plåtrikt och kebabsvarvaren som fixar bilen wink



Blev iaf en 325i E91, langar en bild i morgon big_smile

Tack så mööö alla! smile

Det har ingenting med någon "inställning" att göra, du missade kapitalt bussen, då texten var en förklaring till dig som den novis du är för att du skulle förstå att en carfax ingalunda är någon som helst garanti för att bilen skulle vara helt säker att köpa.
Det kan ju lika gärna vara ett från USA importerat översvämningsskadat objekt som via Estland registreras i Tyskland för att genast importeras till någon skum forma i södra Sverige, långt från alla som bilarna är inrapporterade till carfax utan som köpare får man göra noggranna efterforskningar även via andra kanaler.
Senast redigerat av Evildan (24 oktober 2016)


Sök