Saker som jag inhandlat för turbokonverteringen än sålänge är:
Grenrör i svartstål med uttag för WG
44mm Tail WG (kopia)
Holset Super HX40
Walbro GST 450 intank pump
Bosch 850cc spridare
Tenaci enkelmassesvänghjul och 6 puckad Tenaci sinter lamell tillsammans med en 765 tryckplatta.
18 raders Setrab oljekyl
Coopering toppackning
ARP Bultar
S50 oljefilterhus
Biltemas stora intercooler
3.5" Rostfritt avgasrör
KL Racing 50mm dumpventil
VEMS PNP med blåtandsadapter, MAC ventil, surfplatta mm.
Saker som är köpt/gjort i chassiväg är:
Hydraulisk handbroms med fördelningsventil
E32 bakre länkarmar till framvagnen
Omsvetsade spindlar
Biltemas "shortshift" växelspak till ZF
M5 fram och bakbromsar
T-parts aluminium motorkuddar
D2 coilovers runt om
Fjäderbensstag
R-däck fram
Objektet blev en 525 -93 med vanos
Pillar lite inför besiktning. Nu är den besiktiad till Januari 2018
Testmonterat en E32 länkarm i framvagnen (den bakre övre länkarmen) och flyttat ut den främre länkarmen till det yttersta hålet i framvagnbalken. E32 till vänster och orginal till höger.
Syns dåligt på bilden med den fick lite mer camber och lite mer caster.
Kortat spindlarna 2.5 cm för lite mer styrvinkel. Orginal till vänster och kortad till höger. Gjorde även en förstärkning så som den röda linjen visar.
Blev lite mer styrvinkel
Här är grenrör, WG och turbo (ej den HX40n jag ska köra med) testmonterat på en motor kompisen hade på hyllan