6 november 2016
Trådstartare
Hej!
Tack för era svar!
ehedman>>> Vid vanlig körning och stillastående så är pedalen precis som den ska, det känns till och med finare än de andra bilarna jag har. Detta är min första tunga bil, annars har jag alltid haft lättare bilar. Jag skulle vilja minnas att pedalen stannar lite längre än halvvägs ner och sen när jag får panik över att snart träffa hindret och stämplar allt vad jag har så upplever jag att bromspedalen sjunker ner en cm till, fast med fjädrande känsla. Tyvärr händer inget mer med bromsverkan, som tar mer än nödvändigt vid normalt användande. Den sjunker inte långsamt som i ett läckage och bromsbehållaren är kvar på samma nivå, strax under MAX, som jag lämnade det. Tack, jag ska se över bromsslangarnas skick... Missfärgningar misstänker jag att du menar att något parti blir "ljusare" pga sträckningar/bristningar om slangen har svält?
torsen>>> Tack för tipset! Det ska jag faktiskt prova! Det finns stålomspunna till outlandern för ca 1000kr till alla fyra hjulen. Jag antar att jag har varit dumsnål... men plånboken var rätt tunn när jag bytte bromsarna, så jag får väl skylla på det. Jag får ta och beställa hem ett sånt inom kort.
MVH / Martie
:: MartieCars.com ::..:..::.