tkd_rille skrev:
M123 skrev:
tkd_rille skrev:
Tänk utanför boxen. Vi har målvakter som äger tusentals bilar med miljonbelopp i skulder. Ägaren kör inte en enda av de bilarna utan de är folk som köper en tjänst av målvakten.
Om ett fordon brukas ständigt för att bryta mot lagen så är ju tyvärr enda utvägen att beslagta det. Om de inte går in i skallen på folk så får de ju ta fordonet.
Och då ska de såklart gå hela stegen från körkortslösa till rattfyllon.
Skulle aldrig förmå mig tala om hur du ska tänka inte tycka heller.
Jag ber så mycket om ursäkt om jag gjorde dig illa till mods. Lade bara fram ett scenario där den här lagen funkar.
Är de också galet?
Hur för man en diskussion när taket helt plötsligt är nere vid golvsocklarna för att man inte tänker rätt.
Hela den tankegången är lika fel som att fälla någon utan bevis, att ta någons saker.
Här är det inte en skitbil för ett par hundra utan 300 000 kr. Här har ingen varit full vad någon kan påvisa.
Ingen vet vem som kört.
Nej det är inte okej i detta fallet.
Sen hurvida jag ser på att det sitter pundare och fylltrattar, ja ta bort dom från vägen.
Här är det inte bilens fel, inte fel på om någon annan äger bilen.
Det är fel att polis och stat låter människor som gör sig farliga för andra och sig själv inte tas om hand.
Problemet är inte en bil.
Som i detta fallet heller.
Problemet är att man ska ta någon på bar gärning och inte låta andra eller fel personer få skulden.
Bättre fria än fälla är väl ändå hela systemet uppbyggt på. Men helt plötsligt ja då är det okej.
Nepp detta var så fel som det kunde bil farbror-blå.