Daevil skrev:
Mahlberg skrev:
Får man fråga varför du inte renoverar motorn och stoppar tillbaka den i 850n? Den såg ju fruktansvärt fin ut så känns synd att slänga en sån fin kaross
Ett tips angående momentnyckeln, speciellt nu när du ska bygga motor, lämna in den på kalibrering även fast den är flong ny
Klart man får fråga, och en bra fråga
Det korta svaret, vill åka/bygga bakhjulsdrivet
Det lite längre svaret:
Jag kände att hur jag än räkna med kostnader osv så skulle det inte vara värt att sälja den när den inte är i bra motorskick, för att sen köpa en komplett T5 me härva mm. Visst skär det lite i hjärtat att använda motorn till en annan bil men karossen kommer bli kvar hos mig, ELLER säljas till någon som vill ta hand om den till rätt pris. Eller så bygger man ny motor till den i framtiden, vi får se.
Bra tips! Kan du rekommendera något ställe att lämna nyckeln till?
I see!
Haha har ingen aning, vi har folk som kommer och kalibrerar våra på plats på jobbet. Vet bara att för att vara helt hundra ska man alltid kalibrera dom även fast dom är nya i fall om någon har tappat den osv. Har haft problem med det innan att momentnyckeln inte har stämt