Körde hem en Kadett 1200 för ett par veckor sen.
Kört på ett tag, men inte tänkt på att göra en en projekttråd av den än.
Men men, bättre sent än aldrig.
Bilen är som sagt en kadett med en M42B18 motor och en ZF låda från en M3.
Motor och låda sattes in av tidigare ägare.
Målet är en lätt busbil.
Som den stod när jag hämtade den
Flög upp till Skellefteå vid lunch och sträck-körde ner den till Stockholm, utan bromsljus, i princip inga bromsar (luft i systemet), körförbud pga av den inte varit besiktigad på ett par år sen nya motorn åkte i, men klarade mig utan att bli stannad. Eller ingen snut såg mig, för dom hade nog velat ta en extra titt på bilen.
Va en spännande road trip, och motorn gick över förväntan, drog bara 0.8L milen. Fast då körde jag rätt så lungt.
Började med med bakänden vars baklyktor va slut och rejält bucklig röv.
Satte in plast från positionsljus från en lastbil och spacklade på röven lite.
Sen fick jag en idiotisk ide att dra om avgasystemet genom bakluckan.
Ska tilläggas att man redan innan detta va tvungen att köra med hörselkåpor vid körning.
Kan hända att det åker i en dämpare nånstans på vägen.
Blev ett par 15" fälgar 8" breda, ska spaceas ut ytterligare 30-40mm
Hydralisk handbroms är väl nästan obligatoriskt i en busbil?
Håller just nu på med fronten.
Två Mc-lampor gömda bakom grillen.
Allt bakom grillen ska såklart lackas svart, samt grillnätet.
Även glasfiberhuven på plats.