Theolyn skrev:
Gillar inte när motoreffekten stryps när jag kör bla, Blinkar så fort de är lite halt
Jag reagerade precis likadant när jag körde min Esprit med 2.5L 5 cylindrig turbodiesel. Den gick in och klippte motoreffekten så hårt, och så tidigt, att det upplevdes som farligt i sig i rätt många situationer. Men jag hade som sagt knapp till att stänga av det med.
Antar att du har ett annat utrustningskit, elegance, eller classic?
Värt att notera. Om du dödar den med strömbrytare, så får du "LSD emulering" med aktiv broms på det spinnande hjulet, när ASR'n är avstängd.
Evildan skrev:
Theolyn skrev:
Gillar inte när motoreffekten stryps när jag kör bla, Blinkar så fort de är lite halt
Det är liksom hela idén med systemet i din bakhjulsdrivna bil för att du inte ska hamna med bredsidan in i en busskö eller kundvagnsgarage på stormarknaden.
Iden med systemet är att underlätta för föraren, visst. Men om han nu inte vill ha hjälpen, så går det som sagt att stänga av på olika vis.
Jag är rätt säker på att kabeln man skulle behöva koppla en strömbrytare på finns i härvan bakom instrumentpanelen, eftersom den är tillgänglig som tillval i de flesta utrustningskitten. Men att lista ut vilken det är... Sen KAN det vara så att bilen inte ens har rätt ASR system. Det borde gå att kolla med VIN numret. Det känns osannolikt att de skulle stoppa i ett annat, men man vet fan aldrig med Mercedes. De skulle mycket väl kunna sälja bilar med två olika ASR system under samma period, där den "enda" skillnaden är knapp, eller inte, från kundens perspektiv, men det är olika styrboxar under huven, så att säga.
B!