2939
Sök

Köpråd: Säker och bekväm bil ~40'000. BMW E38?

25 Inlägg
17 december 2016
Trådstartare
#1
Funderar på att köpa något med bättre komfort än min rangliga Honda som dessutom skulle behöva lite kärlek. Lägger hellre pengarna på en annan bil.
Vill ha en bil som är tyst och inte vibrerar när man kör i 120km/h. Ska vara någorlunda enkelt att göra saker själv och inte vara ett mindre äventyr att få tag på delar. Inte vara svindyr att hålla rullande.
Jag är överårig student och har praktik lite varstans. Blir ett antal resor på 10-20mil per termin. Kommer ha normal inkomst om ~1,5år.

Jag är extremt sugen på en äldre BMW 7-serie (E38), förmodligen inget genialt köp men de är fina... Brukar dessutom vara automat och skinnklädsel på de flesta. Vad jag förstått kan man beställa skapligt billiga delar från Tyskland.
Här funderar jag på om man ska köpa en billigare som man kan skrota utan att börja gråta om exempelvis växellådan pajar.

Annars funderar jag på att tråka till mig och köpa Volvo V70 eller S80. Det som är bra med Volvo är att det verkar finnas gott om delar på skroten om något pajar. Även lite mindre uppseendeväckande än en stor BMW.  Många som kan ge tips och råd om något händer. Volvo verkar dock vara ganska högt prissatta. 700/900-serien av Volvo är för osäkra.

Är E38 ett vettigt val över huvud taget? Någon som har förslag på alternativ? Inga allt för obskyra modeller som är svårt att hitta delar till.

Evildan
17 december 2016
#2
En gammal S80 är ett utmärkt landsvägslok du köper under 20000kr.
Det är möjligt att komforten i en E38 är marginellt bättre men du kommer knappast fram lytt i en S80.
Säkerhetsmässigt har S80 endast 4stjärnor i euroncap test men du kanske är nöjd med det?
Hyundai Sonata från 2005 är annars en trevlig glidare inom budget eller en Camry, alternativt när du kikar på pråmar en GS 300?
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_GS … 12&w=3

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 december 2016
#3
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 december 2016
#4
Hybridsmurfen skrev:
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

EDIT: Såg budget, glöm Volvon.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

25 Inlägg
17 december 2016
Trådstartare
#5
Evildan skrev:
En gammal S80 är ett utmärkt landsvägslok du köper under 20000kr.
Det är möjligt att komforten i en E38 är marginellt bättre men du kommer knappast fram lytt i en S80.
Säkerhetsmässigt har S80 endast 4stjärnor i euroncap test men du kanske är nöjd med det?
Hyundai Sonata från 2005 är annars en trevlig glidare inom budget eller en Camry, alternativt när du kikar på pråmar en GS 300?
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_GS … 12&w=3

4 stjärnor får duga. Jag brukar titta på Folksams statistik från verkliga olyckor. S80 får 4 av 5 där med. De bilar som ligger på 5 är i regel för nya och dyra eller tråkiga.
Sonata verkar inte lika säker. Dessutom lite udda. GS och Camry var bra förslag. Ska kolla runt hur det är med kvalitet och delar. Har bara tittat på LS och kom fram till att den var över min prisklass.
GS är väl mer i samma storlek som 5-serien? Men den räcker till.
Hybridsmurfen skrev:
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

Motorn är inte så noga för min del. Jag ligger i mina 100-120. Kebabslädevarningen är befogad, stämmer bra om man tittar på vilka som säljer. Men jag kan leva med det.

Hur tyckte du det var med delarna var till E38orna? Gick det att få tag på skapligt billigt? Någorlunda lätt att skruva med?
Senast redigerat av DrKrall (17 december 2016)

6 079 Inlägg
17 december 2016
#6
Det finns mängder med begagnade delar till E38 och mycket erfarenhet av tekniken som ju till stor del är samma som i 5-serien.

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 december 2016
#7
DrKrall skrev:
Evildan skrev:
En gammal S80 är ett utmärkt landsvägslok du köper under 20000kr.
Det är möjligt att komforten i en E38 är marginellt bättre men du kommer knappast fram lytt i en S80.
Säkerhetsmässigt har S80 endast 4stjärnor i euroncap test men du kanske är nöjd med det?
Hyundai Sonata från 2005 är annars en trevlig glidare inom budget eller en Camry, alternativt när du kikar på pråmar en GS 300?
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_GS … 12&w=3

4 stjärnor får duga. Jag brukar titta på Folksams statistik från verkliga olyckor. S80 får 4 av 5 där med. De bilar som ligger på 5 är i regel för nya och dyra eller tråkiga.
Sonata verkar inte lika säker. Dessutom lite udda. GS och Camry var bra förslag. Ska kolla runt hur det är med kvalitet och delar. Har bara tittat på LS och kom fram till att den var över min prisklass.
GS är väl mer i samma storlek som 5-serien? Men den räcker till.
Hybridsmurfen skrev:
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

Motorn är inte så noga för min del. Jag ligger i mina 100-120. Kebabslädevarningen är befogad, stämmer bra om man tittar på vilka som säljer. Men jag kan leva med det.

Hur tyckte du det var med delarna var till E38orna? Gick det att få tag på skapligt billigt? Någorlunda lätt att skruva med?

Faktum är att jag bara bytt ett batteri på en E38 som jag kan minnas. De rullade på fint. Nu kör jag väldigt snällt och sällan över 100 km/h. 740:in hade en helt sjuk bra värme som kom rekordfort. Uppskattade det då jag är frusen. 730 behövde varvas för att bilfan skulle flytta på sig. En trött rackare. Passar inte till biltypen. 740 & 750 rullade för det mesta på under 2000 rpm. På det hela taget är jag positivt inställd till dessa. Fast det gäller ju att få tag i någon som inte har 21 ägare varav hälften med nytaget körkort... Det är något med 740 och oljepumpen. Kom inte ihåg. Googla.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
17 december 2016
#8
Hybridsmurfen skrev:
DrKrall skrev:
Evildan skrev:
En gammal S80 är ett utmärkt landsvägslok du köper under 20000kr.
Det är möjligt att komforten i en E38 är marginellt bättre men du kommer knappast fram lytt i en S80.
Säkerhetsmässigt har S80 endast 4stjärnor i euroncap test men du kanske är nöjd med det?
Hyundai Sonata från 2005 är annars en trevlig glidare inom budget eller en Camry, alternativt när du kikar på pråmar en GS 300?
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_GS … 12&w=3

4 stjärnor får duga. Jag brukar titta på Folksams statistik från verkliga olyckor. S80 får 4 av 5 där med. De bilar som ligger på 5 är i regel för nya och dyra eller tråkiga.
Sonata verkar inte lika säker. Dessutom lite udda. GS och Camry var bra förslag. Ska kolla runt hur det är med kvalitet och delar. Har bara tittat på LS och kom fram till att den var över min prisklass.
GS är väl mer i samma storlek som 5-serien? Men den räcker till.
Hybridsmurfen skrev:
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

Motorn är inte så noga för min del. Jag ligger i mina 100-120. Kebabslädevarningen är befogad, stämmer bra om man tittar på vilka som säljer. Men jag kan leva med det.

Hur tyckte du det var med delarna var till E38orna? Gick det att få tag på skapligt billigt? Någorlunda lätt att skruva med?

Faktum är att jag bara bytt ett batteri på en E38 som jag kan minnas. De rullade på fint. Nu kör jag väldigt snällt och sällan över 100 km/h. 740:in hade en helt sjuk bra värme som kom rekordfort. Uppskattade det då jag är frusen. 730 behövde varvas för att bilfan skulle flytta på sig. En trött rackare. Passar inte till biltypen. 740 & 750 rullade för det mesta på under 2000 rpm. På det hela taget är jag positivt inställd till dessa. Fast det gäller ju att få tag i någon som inte har 21 ägare varav hälften med nytaget körkort... Det är något med 740 och oljepumpen. Kom inte ihåg. Googla.

Kamkedjeproblem på V8 förutom pumpen.
Delar till GS 300 är inga problem om du någonsin behöver något utöver bromsbelägg och ngn kemrem om det är dags.
Mycket tillförlitliga bilar oomkullrunkeligt.
Provkör är mitt råd.

171 Inlägg
18 december 2016
#9
Om du är sugen på en E38 tycker jag definitivt att du ska slå till om du hittar en 740 i fint skick med få ägare. E38 känns egentligen jävligt prisvärda då man glider som en kung, det är få moderna bilar som slår den komforten.
Reservdelar är i stort sett lika billiga som övriga tyska bilar då man kan beställa enkelt på nätet.

En nackdel är som sagt kamkedjeproblem på M62-motorerna. Motorerna brukar generellt hålla ganska länge, men det finns risk för att glidskenorna i plast går sönder inuti motorn, och då rasar kamkedjan. Man brukar kunna höra ett rassel/tickande ganska tydligt innan dom är på väg att gå sönder.
Byt gärna kamkedjespännaren om du skulle komma över en M62-motor, det tar bara fem minuter och är en bra förebyggande åtgärd.

25 Inlägg
19 december 2016
Trådstartare
#10
Tackar för alla svar!

Skiljer det mycket i komfort mellan E39 och E38?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
19 december 2016
#11
DrKrall skrev:
Tackar för alla svar!

Skiljer det mycket i komfort mellan E39 och E38?

nej där är inte ljusår emellan, en välutrustad 540 åker man precis lika bra i som i en 740


Forummoderator
18 038 Inlägg
19 december 2016
#12
CHEEVA skrev:
DrKrall skrev:
Tackar för alla svar!

Skiljer det mycket i komfort mellan E39 och E38?

nej där är inte ljusår emellan, en välutrustad 540 åker man precis lika bra i som i en 740

Jag upplevde E39 som lite trång inuti. Bred mittkonsoll och lågt i tak. Dessutom så kommer Panda666 och gå ut på gården och skjuta sig om du hittar en fin sådan. Det var detta han ville ha innan köpet av 530. Han köpte ju en E39 530! Kanske killen svarar!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 158 Inlägg
19 december 2016
#13
Hej!
Varför inte titta på en Audi A8 eller S8 med W10 eller V8?  Skulle hellre välja en sån än BMW.
Senast redigerat av jaka54 (19 december 2016)


Forummoderator
18 038 Inlägg
19 december 2016
#14
jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte titta på en Audi A8 eller S8 med W10 eller V8?  Skulle hellre välja en sån än BMW.

Bra idé! I synnerhet nu när Audi-bilar inte ens kan bytas in hos handlare för de vill inte "ha skiten". Köpläge rakt av. Privat då.

En kompis S8 rullade dock alltid. En liten service och ett litet extrabesök på verkstan imellan så gick denna S8 V10 som en klocka. Kostnad per år? Ja... 50000:-...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

25 Inlägg
19 december 2016
Trådstartare
#15
jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte titta på en Audi A8 eller S8 med W10 eller V8?  Skulle hellre välja en sån än BMW.

Funderade lite på A8, men då med någon av de mindre motorerna. Alukarossen som lockar. Har dock fått för mig att kvalitén är bättre och ägarkostnaderna blir lägre för en BMW av ungefär samma modellår. Men det finns säkert många som säger tvärtom.

1 193 Inlägg
19 december 2016
#16
Hybridsmurfen skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte titta på en Audi A8 eller S8 med W10 eller V8?  Skulle hellre välja en sån än BMW.

Bra idé! I synnerhet nu när Audi-bilar inte ens kan bytas in hos handlare för de vill inte "ha skiten". Köpläge rakt av. Privat då.

En kompis S8 rullade dock alltid. En liten service och ett litet extrabesök på verkstan imellan så gick denna S8 V10 som en klocka. Kostnad per år? Ja... 50000:-...

Vilken bilhandlare har uttalat sig sådär? Ser Audis överallt i bilhandlare med allt från den gamla hederliga 1.8t till den ökände 3.2 FSI och 2.0TFSI av alla möjliga årsmodeller. Självklart byter de fortfarande in Audis som vilka andra bilar som helst. Så länge Audi är ett åtråvärt märke, går det att sälja.

När det kommer till en gammal Audi A8/S8 så hade jag köpt den privat i vilket fall, eftersom de knappt är värda något på marknaden längre.


Evildan
19 december 2016
#17
Cracksoup skrev:
Hybridsmurfen skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte titta på en Audi A8 eller S8 med W10 eller V8?  Skulle hellre välja en sån än BMW.

Bra idé! I synnerhet nu när Audi-bilar inte ens kan bytas in hos handlare för de vill inte "ha skiten". Köpläge rakt av. Privat då.

En kompis S8 rullade dock alltid. En liten service och ett litet extrabesök på verkstan imellan så gick denna S8 V10 som en klocka. Kostnad per år? Ja... 50000:-...

Vilken bilhandlare har uttalat sig sådär? Ser Audis överallt i bilhandlare med allt från den gamla hederliga 1.8t till den ökände 3.2 FSI och 2.0TFSI av alla möjliga årsmodeller. Självklart byter de fortfarande in Audis som vilka andra bilar som helst. Så länge Audi är ett åtråvärt märke, går det att sälja.

När det kommer till en gammal Audi A8/S8 så hade jag köpt den privat i vilket fall, eftersom de knappt är värda något på marknaden längre.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … utar-salja

Jag vet flera handlare utöver Hoffsten som inte byter in VAG, dom vidarebefordrar däremot bilen direkt till VAG-återförsäljaren som köper in den billigt varbid kunden får loss pengarna till köp av sin nästa bil utanför VAG-sfären.
Så jävla illa är det med dom här produkterna.
Jag vet iofs även handlare som inte bjuder ut BMW:s under 50000kr på allmänna marknaden, då kundunderlaget för dom bilarna i regel är tämligen besvärliga testpiloter samt med sura miner återkommande när bilfan gått sönder och den lagstadgade garantin åberopas med höga kostnader för säljföretaget. Jag får snart en snorfräsch E39 för skitpengar tack vare det.
^^ wink smile big_smile :-) :p osv osv osv...
Senast redigerat av Evildan (19 december 2016)

3 121 Inlägg
20 december 2016
#18
Hybridsmurfen skrev:
DrKrall skrev:
Evildan skrev:
En gammal S80 är ett utmärkt landsvägslok du köper under 20000kr.
Det är möjligt att komforten i en E38 är marginellt bättre men du kommer knappast fram lytt i en S80.
Säkerhetsmässigt har S80 endast 4stjärnor i euroncap test men du kanske är nöjd med det?
Hyundai Sonata från 2005 är annars en trevlig glidare inom budget eller en Camry, alternativt när du kikar på pråmar en GS 300?
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_GS … 12&w=3

4 stjärnor får duga. Jag brukar titta på Folksams statistik från verkliga olyckor. S80 får 4 av 5 där med. De bilar som ligger på 5 är i regel för nya och dyra eller tråkiga.
Sonata verkar inte lika säker. Dessutom lite udda. GS och Camry var bra förslag. Ska kolla runt hur det är med kvalitet och delar. Har bara tittat på LS och kom fram till att den var över min prisklass.
GS är väl mer i samma storlek som 5-serien? Men den räcker till.
Hybridsmurfen skrev:
Haft några E38. 730/740/750. 730 är för slö tyckte jag. 740 perfekt. 750 drog kopiösa mängder soppa och dessutom var jag nojig över om något skulle gå sönder.

Det är en hel del "Kebabsläde" över dessa. Tänk på om du kan leva med det.

S80 V8? Yamahasnurran brukar sällan leda till vare sig tom plånbok eller verkstadsbesök. Dessutom är gången lugn och fin. Man uppmuntras inte till buskörning men den drar ifrån det mesta tonårsburkar med ett mäktigt sus under huven.

Motorn är inte så noga för min del. Jag ligger i mina 100-120. Kebabslädevarningen är befogad, stämmer bra om man tittar på vilka som säljer. Men jag kan leva med det.

Hur tyckte du det var med delarna var till E38orna? Gick det att få tag på skapligt billigt? Någorlunda lätt att skruva med?

Faktum är att jag bara bytt ett batteri på en E38 som jag kan minnas. De rullade på fint. Nu kör jag väldigt snällt och sällan över 100 km/h. 740:in hade en helt sjuk bra värme som kom rekordfort. Uppskattade det då jag är frusen. 730 behövde varvas för att bilfan skulle flytta på sig. En trött rackare. Passar inte till biltypen. 740 & 750 rullade för det mesta på under 2000 rpm. På det hela taget är jag positivt inställd till dessa. Fast det gäller ju att få tag i någon som inte har 21 ägare varav hälften med nytaget körkort... Det är något med 740 och oljepumpen. Kom inte ihåg. Googla.

Man kan behöva spänna bultarna till oljepumpen. Görs vid nästa oljebyte, att plocka ner sumpen och spänna bultarna går på Max en halvtimme.


1 193 Inlägg
20 december 2016
#19
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Bra idé! I synnerhet nu när Audi-bilar inte ens kan bytas in hos handlare för de vill inte "ha skiten". Köpläge rakt av. Privat då.

En kompis S8 rullade dock alltid. En liten service och ett litet extrabesök på verkstan imellan så gick denna S8 V10 som en klocka. Kostnad per år? Ja... 50000:-...

Vilken bilhandlare har uttalat sig sådär? Ser Audis överallt i bilhandlare med allt från den gamla hederliga 1.8t till den ökände 3.2 FSI och 2.0TFSI av alla möjliga årsmodeller. Självklart byter de fortfarande in Audis som vilka andra bilar som helst. Så länge Audi är ett åtråvärt märke, går det att sälja.

När det kommer till en gammal Audi A8/S8 så hade jag köpt den privat i vilket fall, eftersom de knappt är värda något på marknaden längre.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … utar-salja

Jag vet flera handlare utöver Hoffsten som inte byter in VAG, dom vidarebefordrar däremot bilen direkt till VAG-återförsäljaren som köper in den billigt varbid kunden får loss pengarna till köp av sin nästa bil utanför VAG-sfären.
Så jävla illa är det med dom här produkterna.
Jag vet iofs även handlare som inte bjuder ut BMW:s under 50000kr på allmänna marknaden, då kundunderlaget för dom bilarna i regel är tämligen besvärliga testpiloter samt med sura miner återkommande när bilfan gått sönder och den lagstadgade garantin åberopas med höga kostnader för säljföretaget. Jag får snart en snorfräsch E39 för skitpengar tack vare det.
^^ ;) :) :D :-) :p osv osv osv...

Visst finns det säkert några handlare som inte byter in dem pga otur med bristande kvalité. De har säkert anledning till det då det finns mycket pengar att förlora på en bilmodell med dyra typfel.
Men att det ekar över alla trådar där Audi tas upp tycker jag är tråkigt, även när det inte ens handlar om de drabbade modellerna. Det går att köpa i princip helt felfria Audis och hur illa det än är så är fortfarande majoriteten av Audi som rullar idag, bilar som fungerar fint.

Men nu vill TS ha BMW och inte Audi så "problemet" löstes ju redan där :)


Evildan
20 december 2016
#20
Cracksoup skrev:
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Vilken bilhandlare har uttalat sig sådär? Ser Audis överallt i bilhandlare med allt från den gamla hederliga 1.8t till den ökände 3.2 FSI och 2.0TFSI av alla möjliga årsmodeller. Självklart byter de fortfarande in Audis som vilka andra bilar som helst. Så länge Audi är ett åtråvärt märke, går det att sälja.

När det kommer till en gammal Audi A8/S8 så hade jag köpt den privat i vilket fall, eftersom de knappt är värda något på marknaden längre.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … utar-salja

Jag vet flera handlare utöver Hoffsten som inte byter in VAG, dom vidarebefordrar däremot bilen direkt till VAG-återförsäljaren som köper in den billigt varbid kunden får loss pengarna till köp av sin nästa bil utanför VAG-sfären.
Så jävla illa är det med dom här produkterna.
Jag vet iofs även handlare som inte bjuder ut BMW:s under 50000kr på allmänna marknaden, då kundunderlaget för dom bilarna i regel är tämligen besvärliga testpiloter samt med sura miner återkommande när bilfan gått sönder och den lagstadgade garantin åberopas med höga kostnader för säljföretaget. Jag får snart en snorfräsch E39 för skitpengar tack vare det.
^^ wink smile big_smile :-) :p osv osv osv...

Visst finns det säkert några handlare som inte byter in dem pga otur med bristande kvalité. De har säkert anledning till det då det finns mycket pengar att förlora på en bilmodell med dyra typfel.
Men att det ekar över alla trådar där Audi tas upp tycker jag är tråkigt, även när det inte ens handlar om de drabbade modellerna. Det går att köpa i princip helt felfria Audis och hur illa det än är så är fortfarande majoriteten av Audi som rullar idag, bilar som fungerar fint.

Men nu vill TS ha BMW och inte Audi så "problemet" löstes ju redan där smile

Det är inte några handlare det handlar om utan rikstäckande koncerner som gör på det viset jag beskrev, även buskhandlarna vägrar eller skambjuder på skräpet.
En av mina bilhandlarkontakter kan tänka dig att för min 2010 Passat Gaswagen betala 35000kr för att han behöver ekonomiskt utrymme för garantiärendet.

Vilka modeller av Audi för TS budget menar du är förskonade från växellådsproblem, elfel, utsläppsfusk, kamremsproblem, kamkedjeproblem, oljeförbrukningsproblem, sludgeproblem, framvagnsproblem?
Varför nämns Audis och VAGs problem återkommande i köprådstrådar? Jo det är just en unik tråd där någon ber om råd gällande tillförlitlighet och problematik kring något visst märke eller flera. Rätt logiskt anser jag, men alla får tycka olika huruvida verifierbara fakta behövs angående ämnet även om man tycker det är tråkig läsning.
Det rullar en mängd Audis och VAGs på vägarna, hur många av dom som genomgått betydande reparationer däremot är väldigt svårt att avgöra vid möte på landsvägen eller vid en anblick på Willysparkeringen.
Senast redigerat av Evildan (20 december 2016)


Sök