18 års bil som renoveras och trimmas (Volvo 940 b230fk 1997)
18 års bil. 940 turbo 1997 b230fk. Motor byggs för tillfället! Nu uppstartad och besiktad! 2017-12/05 bilen går än, fast bättre ;) värre koppling, bränslepump, extratorgrenrör och hydralisk handbroms
Lite bakaxel pill, förstärk infästning till tvärstag och momentstag. tappade ur olja o slipa bort de värsta rosten och gjort en ny packning till locket
SKruvade ner "släpvagn balken" som ska rostlagas och lackas, vilken jag snabbt insåg vad fan i helvete har jag gett mig in på, men efter att ha svetsa på nya muttrar på varennda bultjävle som vart runt och massa svordomar så fick ut ner den till slut. De 2 bultarna till själva dragkroken fick jag värma och pressa ur på min praktikplats för de gick inte med stor slägga o skruvstä
Skruvade även ner kofångar för fästena hade gått sönder och den bara hängde.
Kofångarfästena löste jag genom att svetsa på en pinbult på ett platt järn och som man sedan sticker in i kofångarn och sedan skruvar fast i "stöt balkarna" haha hoppas ni fattar
Har även kostad på 12.9 bult till "släpvagns balken"
Monterade upp balken med nya 12,9 bult o även kofångarn, har även städat bagage utrymmet och koppla in en ny släpvagnskontakt då den gamla var avklipp fint o pryddligt av någon anledning