3084
Sök

Vw passat 1997 problem med C-lås

188 Inlägg
28 december 2016
Trådstartare
Hej hej
Jag undrar lite har problem med mitt c-lås  vänster bakdörr den låser inte när jag trycker på knappen men om jag låser den manuellt så går det låsa att låsa upp.
Hoppas att ni förstå vad jag menar

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
28 december 2016
Det tyder på dålig kontakt eller avbrott på kabel mellan knappen du trycker på och låset i bakdörren.
Börja med att kolla kabeln som är ansluten till knappens undersida.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

188 Inlägg
28 december 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Det tyder på dålig kontakt eller avbrott på kabel mellan knappen du trycker på och låset i bakdörren.

Men är ju så att detta är ju fjärrstyrt.
Kan det då vara

Forummoderator
18 038 Inlägg
28 december 2016
zonda skrev:
tommen1 skrev:

Kan det då vara

Tommen1 är nog på fyllan... Skojar bara. Han kör en Audi från -90. Skit i det. Men: Iden är inte dum. Du bör plocka ner dörrsidan och se så att ellt drar både upp och ner. Kan mycket väl vara glapp i länkage.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

188 Inlägg
28 december 2016
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
zonda skrev:
tommen1 skrev:

Kan det då vara

Tommen1 är nog på fyllan... Skojar bara. Han kör en Audi från -90. Skit i det. Men: Iden är inte dum. Du bör plocka ner dörrsidan och se så att ellt drar både upp och ner. Kan mycket väl vara glapp i länkage.

Oki ja jag får nog göra så. Få kolla det tack så länge.

Sök