Nu så är det dags att ta tag i ett projekt som jag hade planer på att genomföra för 6 år sedan!
Planen då var att ta min V6 Sierra och panga ner en turbo och ett MS i, men det gick åt skogen på grund av kass ekonomi.
Den bilen blev ståendes ett bra tag innans den gick till skrot, och jag ångrar mig så otroligt mycket att jag lät den gå till skrot också...Eller iaf motorn..
Bilen i fokus just nu blir alltså -92ans Sierra hatch med N9C motorn!
Planen för denna blir då en budgetkonvertering av lite grejer jag har liggandes tills jag har fått tag i en Pinto eller en Zetecmaskin.
Receptet blir :
Mitsu TD04-15T (X)
Hemmapulat grenrör i svartstål. (X)
Startspridare straxt före spjället. (X)
Hemmasvetsad downpipe. (.)
2.5" intercooler och 3" tryckrör (We'll make it fit, annars blir det tryckrör av avgasrör).
HKS SSQV dump. (X)
Bredbandslambda, kommer ej ihåg vilket märke det är. (X)
Interiört så blir det :
MrTuning mockaratt (X)
Ett par skålstolar som står nere i källaren. (/)
Rensa ur baksätet och allt annat där bak.
En ny varvräknare då en gamla inte fungerar.
BBL (X)
Laddtryck, vattentemp, oljetempsmätare.
2st LED kopplade till tryckvakterna.
Driftknob (X)
Chassi / Kaross :
MTS-Technik 40/40 fjädrar (X)
Valsa skärmar / Klippa av dem och nita fast skärmbreddare.
30-40mm spacers.
PUR-bussningar.
Nya stötisar.
Bygget var tänkt att börjas idag den 3e då mitt paket med grenrörsgrejer skulle ha varit framme igår.
Och mycket riktigt så var det här i Örebro den 2a kl 04.40, men Postnord ville hellre skicka ut det på äventyr istället för att lämna av det till ett ombud så nu ligger det i Danmark istället!
Dom är så härliga!
Så bygget av grenrör tar fart på Torsdag/Fredag om man nu kan lita på att det ska vara framme den 5e!
Så ja, häng med på en resa av mycket trial & error samt krökta vevstakar!
Ha de gött!