3520
Sök

Varningslampor lyser VW Caddy 1.9TDI-06- HJÄLP!

1 Inlägg
4 januari 2017
Trådstartare
Hej, efter att glömt nyckeln i tändningslåset över en natt så hade batteriet dragit ut, jag sätter på en laddare över natten nästa dygn, och den startade hur fint som helst.
Lampan för Styring/ servo tändes i ca 10sec och slocknade när jag började köra, efter att ha lämnat barnen på dagis så tände sig varningslampan för trasig glödlampa, även den slocknade efter att ha startat om bilen. Nästa spök som dök upp var att rutorna hade öppnat sig självt. Alla dessa bekymmer var ett par dagar före jul, så då han jag inte kolla något närmare på problemet, men på annandagen så tände sig följande lampor:
Servo/ styr, ABS, ESP, Oljenivå och indikering för trasig glödlampa (alla lyser gult). Servo/ styr, ABS, ESP lyser konststant efter annandagen, medans Oljenivå och indikering för trasig glödlampa kommer och går. Jag har tagit av -pol från batteriet, jag har felsökt med mitt diagnostikverktyg och nollställt ev. felkoder. ( Den hittar inga felkoder, men beror troligen på att den endast får på motorstyrningen, de körde även diagnostik på bilprovningen, men de hittade heller inget. Men 2:or fick jag 😂)
Jag har även försökt kalibrera styrningen med knepet vrid vänster, vrid höger och kör rakt fram bla bla. detta ca 15 ggr, men utan resultat... Nu nu köpte jag ett nytt batteri på mekonomen idag, och körde kalibreringen efter det, men icke san icke. Det är fortfarande julgransbelysning i panelen.

Jag vet att jag kan åka till VW verkstad och de kör i diag, så snälla lägg inte tid på att skriv det tipset om det är det enda du kommer på!

Jag är stönig som grisen på att försöka lösa saker själv...

Så snälla har ni något tips/ trix?

Mvh Eric

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
6 januari 2017
Beroende var i landet du befinner dig så kanske det finns nån med vcds/vag-com i närheten som kan hjälpa dig.

Sök