En vecka kvar tills jag ställer på Turbon ( 1 Maj ), och passar nu på att fixa min andra sommarbil.
Först en bild som är taget innan jag började renovera Turbon, som jag är väldig nöjd med.
Nu får Turbon stå ute medans jag börjar göra i ordning GL. Vinterbilen köpte jag av en gammal kompis och fick den så billigt att jag tänkte att går den en vinter så är det bra. Ingen bil som jag tänker lägga några pengar på.
Nu står GL i garaget och det som ska göras är att fixa bromsarna. Det som jag mest har problem med är att broms pedalen sjunker nästan ända ner till golvet när man startar bilen och jag tror att det är huvud cylindern som spökar, är inte motorn igång så tar bromsen bra.
Har original OK som jag har renoverat, byter även bromsslangen på samma gång då jag inte kommer ihåg om jag har bytt den innan.
Så här ser dom ut nu, målade och nya packningar.
Broms ok hållarna är också målade och fått nya styrbultar.
Här byter jag både servo och huvud cylindern. Huvud cylinder kommer ifrån Turbon, då jag ej monterade den i Turbon eftersom det var för mycket färg på den när jag fick tillbaka den ifrån han som lackerade den.
Här ligger nästan alla delar som ska bytas. Kommer även att visa bilder på när jag kopplar in ute temperatur i mätarhuset.