2520
Sök

Köpråd billig bil

28 Inlägg
11 januari 2017
Trådstartare
#41
Hybridsmurfen skrev:
Den i Gävleborg har bytt ägare sjukt många gånger sedan september.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/WHW142

Tack för den sidan smile

Bilen har ju varit avställd mellan 4/4 och den 23/11 och det är ju egentligen inte så många ägare vad jag kan se (men jag ser ju inte så bra wink ), däremot en del annonser, men det är ju "dubbelannonser", en på blocket och en på byt bil.

Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

28 Inlägg
11 januari 2017
Trådstartare
#42
robbanc1997 skrev:
Nordicawd skrev:
Battleaxe skrev:
Där finns ju en hel del Aero ute på marknaden. Är det någon som vet hur mycket törstigare de är än en "vanlig" 2,3 motor?

Aero körs oftast lite hårdare men låg förbrukning:)

Beror ju på vem som ägt bilen innan! Köpte min av en 30+ åring i laxå som kört 10.000 mil + enbart landsväg för att pendla med. Ägaren innan var hans bror som också enbart kört landsväg som pendlar bil i över 20.000 mil, ägaren innan han var hans chef som körde den typ 5km till jobbet ^^

Idag rasade turbon som har varit sen original efter 34.000 mil, inget annat har rasat eller gått sönder. De enda som blivit är lite skönhetsfel och slitagedelar som behövts bytas!

Så skulle säga att oavsett 9-5 så är serien en pålitlig bil! smile

Jäkla osis med turbon (även om den höll länge)
hmm

Forummoderator
18 003 Inlägg
11 januari 2017
#43
Battleaxe skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Den i Gävleborg har bytt ägare sjukt många gånger sedan september.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/WHW142

Tack för den sidan smile

Bilen har ju varit avställd mellan 4/4 och den 23/11 och det är ju egentligen inte så många ägare vad jag kan se (men jag ser ju inte så bra wink ), däremot en del annonser, men det är ju "dubbelannonser", en på blocket och en på byt bil.

Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

Jag blandade ihop den med en annan ser jag. Sorry. Vet inte mycket om saab. Har inga råd där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 003 Inlägg
11 januari 2017
#44
Hybridsmurfen skrev:
Battleaxe skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Den i Gävleborg har bytt ägare sjukt många gånger sedan september.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/WHW142

Tack för den sidan smile

Bilen har ju varit avställd mellan 4/4 och den 23/11 och det är ju egentligen inte så många ägare vad jag kan se (men jag ser ju inte så bra wink ), däremot en del annonser, men det är ju "dubbelannonser", en på blocket och en på byt bil.

Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

Jag blandade ihop den med en annan ser jag. Sorry. Vet inte mycket om saab. Har inga råd där.

EDIT: prova att tryck på en annons...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

28 Inlägg
11 januari 2017
Trådstartare
#45
Ingen som helst fara. Tack för din tid wink

Jag råkade snubbla på en Audi a4 1.8tsq -00, 19000 mil, 3 ägare med utpris 18000 kr.

Någon som tycker något om detta?

Evildan
12 januari 2017
#46
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration. hmm

TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

173 Inlägg
12 januari 2017
#47
Battleaxe skrev:
robbanc1997 skrev:
Nordicawd skrev:

Aero körs oftast lite hårdare men låg förbrukning:)

Beror ju på vem som ägt bilen innan! Köpte min av en 30+ åring i laxå som kört 10.000 mil + enbart landsväg för att pendla med. Ägaren innan var hans bror som också enbart kört landsväg som pendlar bil i över 20.000 mil, ägaren innan han var hans chef som körde den typ 5km till jobbet ^^

Idag rasade turbon som har varit sen original efter 34.000 mil, inget annat har rasat eller gått sönder. De enda som blivit är lite skönhetsfel och slitagedelar som behövts bytas!

Så skulle säga att oavsett 9-5 så är serien en pålitlig bil! smile

Jäkla osis med turbon (även om den höll länge)
hmm

Inte så farligt ändå, ett nytt turbinhus kostar ca 1300 smile Så bara att renovera så går den som ett skött igen! smile

Evildan
12 januari 2017
#48
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Evildan
12 januari 2017
#49
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Forummoderator
18 003 Inlägg
12 januari 2017
#50
Evildan skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Det var synd. Fast man får ju upp viss historik och den bör väl stämma. Som vanligt då: Källkritik och misstänksamhet gäller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

11 Inlägg
12 januari 2017
#51
Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration.

Hej! Jonatan från car.info här. Gällande amerikanska bilar så är informationen vi får från transportstyrelsen väldigt mager, motorstorlek och exakt effekt (orginaleffekt) finns inte i deras data. För att koppla 7,3M svenska regnummer har vi därför ett regelsystem som kopplar så väl det kan. Vi konverterar detta allt mer och mer till att endast läsa av VIN-nummer så att våra matchningar ska vara exakta!
Vilken motor har denna Impalan så kan jag ändra direkt (ska kolla på generella regler senare, men kan göra manuell ändring direkt på just denna individuella utan väntetid på att det ska ändras globalt


Evildan skrev:
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Ser inget extrem-värde som direkt sticker ut för passaten, vilka värden tycker du jag ska dubbelkolla?
Vi lägger in alla våra värden manuellt från en massa olika källor, just för att säkerhetställa att kvaliten på siten ska vara hög. Dock blir det fel då och då, och detta rättar vi så snabbt som möjligt!

Evildan skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Det där var mitt fel, en kombination av att egenskaperna för antal cylindrar var rätt och att jag hade skapat LL8-motorn som "V8" i namnet gjorde det hela lite galet. Det är ändrat nu iallfall, tack för att du uppmärksammade felet! Och hoppas att vi kan bygga upp mer förtroende i framtiden!

Vi kommer ständigt jobba med att se till att fel försvinner och ge er användare en tillförlitligt hemsida!
Senast redigerat av Carinfo (12 januari 2017)

1 705 Inlägg
12 januari 2017
#52
http://biluppgifter.se/fordon/whw142

Inte så många ägarbyten, det är car.info som visar information lite konstigt då den listar även annonsering på något vis.


1 705 Inlägg
12 januari 2017
#53
Evildan skrev:
TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

Du har en poäng, men ändå tycker jag inte man ska bli alltför avskräckt.
En ersättningsturbo till GT17 kostar 3699:- på Biltema och byts på en timme så det är inga hutlösa pengar *om* det nu skulle hända. Kan man få tag i en fin 9-5 för 10-20 tusen mindre än vad andra likvärdiga bilar kostar så är det ett bra köp även om man budgeterar för ett turbobyte.
Men visst bör man ha det med i beräkningen.


1 705 Inlägg
12 januari 2017
#54
Battleaxe skrev:
Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

Om du vill kan jag åka och ta en snabbtitt på den och rapportera tillbaks så vet du iaf om det är värt att åka sen? Den står typ 5 minuter från där jag bor så det är inget större bekymmer.


Forummoderator
18 003 Inlägg
12 januari 2017
#55
Carinfo skrev:
Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration.

Hej! Jonatan från car.info här. Gällande amerikanska bilar så är informationen vi får från transportstyrelsen väldigt mager, motorstorlek och exakt effekt (orginaleffekt) finns inte i deras data. För att koppla 7,3M svenska regnummer har vi därför ett regelsystem som kopplar så väl det kan. Vi konverterar detta allt mer och mer till att endast läsa av VIN-nummer så att våra matchningar ska vara exakta!
Vilken motor har denna Impalan så kan jag ändra direkt (ska kolla på generella regler senare, men kan göra manuell ändring direkt på just denna individuella utan väntetid på att det ska ändras globalt


Evildan skrev:
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Ser inget extrem-värde som direkt sticker ut för passaten, vilka värden tycker du jag ska dubbelkolla?
Vi lägger in alla våra värden manuellt från en massa olika källor, just för att säkerhetställa att kvaliten på siten ska vara hög. Dock blir det fel då och då, och detta rättar vi så snabbt som möjligt!

Evildan skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Det där var mitt fel, en kombination av att egenskaperna för antal cylindrar var rätt och att jag hade skapat LL8-motorn som "V8" i namnet gjorde det hela lite galet. Det är ändrat nu iallfall, tack för att du uppmärksammade felet! Och hoppas att vi kan bygga upp mer förtroende i framtiden!

Vi kommer ständigt jobba med att se till att fel försvinner och ge er användare en tillförlitligt hemsida!

Min gode Jonatan från Carinfo gör ju reklam så det smäller om det. Fast jag ska ge dig en eloge då ditt engagemang kan gynna både dig och oss på Gorg om uppgifterna stämmer i framtiden. Jag låter såväl kontot för dig som länkar ovan vara kvar. Om någon har något att tillägga så skicka PM. Är man riktigt sur på denna typ av reklam så skicka till support@garaget.org

Fråga till Carinfo: Tar ni uppgifter direkt från TPS eller en 3:e part?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 003 Inlägg
12 januari 2017
#56
rcy skrev:
Battleaxe skrev:
Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

Om du vill kan jag åka och ta en snabbtitt på den och rapportera tillbaks så vet du iaf om det är värt att åka sen? Den står typ 5 minuter från där jag bor så det är inget större bekymmer.

RCY: åk. Tänk om vill alla kunde ha 5 minuter ifrån en "Köprådsbil"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
12 januari 2017
#57
Carinfo skrev:
Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration.

Hej! Jonatan från car.info här. Gällande amerikanska bilar så är informationen vi får från transportstyrelsen väldigt mager, motorstorlek och exakt effekt (orginaleffekt) finns inte i deras data. För att koppla 7,3M svenska regnummer har vi därför ett regelsystem som kopplar så väl det kan. Vi konverterar detta allt mer och mer till att endast läsa av VIN-nummer så att våra matchningar ska vara exakta!
Vilken motor har denna Impalan så kan jag ändra direkt (ska kolla på generella regler senare, men kan göra manuell ändring direkt på just denna individuella utan väntetid på att det ska ändras globalt


Evildan skrev:
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Ser inget extrem-värde som direkt sticker ut för passaten, vilka värden tycker du jag ska dubbelkolla?
Vi lägger in alla våra värden manuellt från en massa olika källor, just för att säkerhetställa att kvaliten på siten ska vara hög. Dock blir det fel då och då, och detta rättar vi så snabbt som möjligt!

Evildan skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Det där var mitt fel, en kombination av att egenskaperna för antal cylindrar var rätt och att jag hade skapat LL8-motorn som "V8" i namnet gjorde det hela lite galet. Det är ändrat nu iallfall, tack för att du uppmärksammade felet! Och hoppas att vi kan bygga upp mer förtroende i framtiden!

Vi kommer ständigt jobba med att se till att fel försvinner och ge er användare en
tillförlitligt hemsida!

Impalan har en V8.

Passaten har både turbo och kompressor.

Trailblazer har en rak 6cyl motor.

Ingen av bilarna har hjulbultar.
Senast redigerat av Evildan (12 januari 2017)

11 Inlägg
12 januari 2017
#58
Hybridsmurfen skrev:
Carinfo skrev:
Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration.

Hej! Jonatan från car.info här. Gällande amerikanska bilar så är informationen vi får från transportstyrelsen väldigt mager, motorstorlek och exakt effekt (orginaleffekt) finns inte i deras data. För att koppla 7,3M svenska regnummer har vi därför ett regelsystem som kopplar så väl det kan. Vi konverterar detta allt mer och mer till att endast läsa av VIN-nummer så att våra matchningar ska vara exakta!
Vilken motor har denna Impalan så kan jag ändra direkt (ska kolla på generella regler senare, men kan göra manuell ändring direkt på just denna individuella utan väntetid på att det ska ändras globalt


Evildan skrev:
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Ser inget extrem-värde som direkt sticker ut för passaten, vilka värden tycker du jag ska dubbelkolla?
Vi lägger in alla våra värden manuellt från en massa olika källor, just för att säkerhetställa att kvaliten på siten ska vara hög. Dock blir det fel då och då, och detta rättar vi så snabbt som möjligt!

Evildan skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XHT679
Trailblazer, 4.2 V8 och 4.2 V6 anges och bägge är fel.
Jag sågar sidan fullständigt.

Det där var mitt fel, en kombination av att egenskaperna för antal cylindrar var rätt och att jag hade skapat LL8-motorn som "V8" i namnet gjorde det hela lite galet. Det är ändrat nu iallfall, tack för att du uppmärksammade felet! Och hoppas att vi kan bygga upp mer förtroende i framtiden!

Vi kommer ständigt jobba med att se till att fel försvinner och ge er användare en tillförlitligt hemsida!

Min gode Jonatan från Carinfo gör ju reklam så det smäller om det. Fast jag ska ge dig en eloge då ditt engagemang kan gynna både dig och oss på Gorg om uppgifterna stämmer i framtiden. Jag låter såväl kontot för dig som länkar ovan vara kvar. Om någon har något att tillägga så skicka PM. Är man riktigt sur på denna typ av reklam så skicka till support@garaget.org

Fråga till Carinfo: Tar ni uppgifter direkt från TPS eller en 3:e part?

Ber om ursäkt om det tolkades som reklam, det var inte vår avsikt. Anledningen till att vi svarade var för att folk skrev om att de hittat felaktiga uppgifter hos oss.

Vi får TPS-data på vecko-basis och sammanställer data från en rad olika källor (tillverkare, verkstadssiter m.m)
Senast redigerat av Carinfo (12 januari 2017)

Forummoderator
18 003 Inlägg
12 januari 2017
#59
Carinfo skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Carinfo skrev:
Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration.

Hej! Jonatan från car.info här. Gällande amerikanska bilar så är informationen vi får från transportstyrelsen väldigt mager, motorstorlek och exakt effekt (orginaleffekt) finns inte i deras data. För att koppla 7,3M svenska regnummer har vi därför ett regelsystem som kopplar så väl det kan. Vi konverterar detta allt mer och mer till att endast läsa av VIN-nummer så att våra matchningar ska vara exakta!
Vilken motor har denna Impalan så kan jag ändra direkt (ska kolla på generella regler senare, men kan göra manuell ändring direkt på just denna individuella utan väntetid på att det ska ändras globalt


Evildan skrev:
Slog även på en Passat EcoFuel -10 och specifikationerna stämmer inte där heller.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BWU859/specs

Ser inget extrem-värde som direkt sticker ut för passaten, vilka värden tycker du jag ska dubbelkolla?
Vi lägger in alla våra värden manuellt från en massa olika källor, just för att säkerhetställa att kvaliten på siten ska vara hög. Dock blir det fel då och då, och detta rättar vi så snabbt som möjligt!


Det där var mitt fel, en kombination av att egenskaperna för antal cylindrar var rätt och att jag hade skapat LL8-motorn som "V8" i namnet gjorde det hela lite galet. Det är ändrat nu iallfall, tack för att du uppmärksammade felet! Och hoppas att vi kan bygga upp mer förtroende i framtiden!

Vi kommer ständigt jobba med att se till att fel försvinner och ge er användare en tillförlitligt hemsida!

Min gode Jonatan från Carinfo gör ju reklam så det smäller om det. Fast jag ska ge dig en eloge då ditt engagemang kan gynna både dig och oss på Gorg om uppgifterna stämmer i framtiden. Jag låter såväl kontot för dig som länkar ovan vara kvar. Om någon har något att tillägga så skicka PM. Är man riktigt sur på denna typ av reklam så skicka till support@garaget.org

Fråga till Carinfo: Tar ni uppgifter direkt från TPS eller en 3:e part?

Ber om ursäkt om det tolkades som reklam, det var inte vår avsikt. Anledningen till att vi svarade var för att folk skrev om att de hittat felaktiga uppgifter hos oss.

Vi får TPS-data på vecko-basis och sammanställer data från en rad olika källor (tillverkare, verkstadssiter m.m)

Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 146 Inlägg
12 januari 2017
#60
Jag blir lite fundersam när jag tittar på min Navara SMG468.

Färg, växellåda osv är rätt, även bes å miltal. Jag tvivlar på förbrukningssoffrorna men dom kanske är genomförbara i något labb någonstans.

Men hur kommer det sig att totalvikten ligger på 2810 kg när lastkapaciteten är 1065 kg och tjänstevikten är 2120?

Borde inte totalvikten vara 2120 + 1065 = 3185?
Tjänstevikt : 2120 kg
Totalvikt : 2810 kg
Max släpvagnsvikt, obromsad : 750 kg
Lastkapacitet : 1065 kg



Sök