10 januari 2017
Trådstartare
jaha okej enda anledningen till att jag vill byta är för att jag snart ska göra en service på bilen för att det inte är någon gjord sen typ 2012 och istället för att köpa ett nytt luftfilter till orginal boxen, inte så sugen på att skaffa ny luft filter låda vill jag istället byta mot cci boxen. Jag bryr mig inte om "ljuds förändringarna" osv. istället för att lägga pengar på det gamla så är det mer värd att lägga på nya grejer. Kan tillägga att orginal filter boxen + filtret har sett sina bättre dagar. Så undrar om det kan "skada" motorn på samma sätt som ett öppet filter för exempel. Har för mig att om det gamla luftfiltret är "dåligt" så kan det påverka motorn att den inte får tillräckligt med luft vilket kan leda till att bilen "hackar" och bensin förbrukningen kan öka. Hur jag vet det är för att på min 740 så hade jag samma problem. Drog jag full gas så hackade den och sen dog den på exempelvis mitt på vägarna. Jag rengjorde luft filtret väldigt noga och efter det så försvann hackningarna och bilen dog inte. Jag har bara ägt v70n i drygt 2 månader ungefär så jag vet inte riktigt vad dem har gjort med bilen så jag vill ersätta det mesta mot nya grejer. I protokollet står den senaste servicen 2012. Bilen i förövrigt är i väldigt bra skick och jag är beredd att satsa lite pengar på att göra den i toppskick. Jag vet också att servar man motorn och är noga med det så håller den i åratal utan problem.
Om CCI boxen ger mer effekt, jämnare gång och minskar bensin förbrukningen så tycker jag det är värt att köpa den.
Senast redigerat av Anden96 (10 januari 2017)