Nu jävlar har det hänt grejer!
De här med deadlines är inte riktigt min grej har jag märkt
Skulle ha fixat coilsen och sommarhjulen för 2 veckor sen men på fredagen firade vi en kompis som hade fyllt år.. efter några xx antal groggar var det någon viss person som tyckte att det var en briljant idé att göra lyftet från "dirty dancing" helt ouppvärmd och full som en kastrull vilket resulterade i 1 veckas sjukskrivning, 1 månads vila och inge gym på ett tag framöver då jag drog sönder latsmuskeln
Är väldigt tacksam över att jag har fina vänner som hjälpte mig med bilen när jag hade lite svårt att meka själv så i helgen blev coilsen monterade och nu har jag spenderat veckan med att justera in dom i rätt höjd. På 3 dagar har jag nog satt på och tagit av hjulen fler gånger än vad jag har gjort sammanlagt i hela mitt liv
Här har vi originalhöjden på bilen.
Originalhöjd fram.
Originalhöjd bak.
Jspecs egna coilovers (hört mycket blandat om kvalité och komfort på dom) totallängd på fjäderben 43,5 cm och en preload på 4 cm så sänkt ca 40mm.
Och så här blev det när den kom ner på Jorden igen
Hade räknat helt åt helvete fel när jag justera in fjäderbenen första gången så det slutade med att skärmkanten låg i linje med fälgkanten och bilen stod på stänkisarna. Fick till och med problem med att få in/ut domkraften i graven under bilen
Är sjukt nöjd med bilen nu! Det är bara lite smådetaljer kvar som skall bli klara i sommar!
Montera stänkisar bak (helst lackera dom också) [ ]
Montera vindavvisare [ ]
Montera R-design list i luftintag i fronten [/]
Spacers [ ]
Lackera om bromsok [ ]
Tona bakljus samt blinkersglas på backspeglar [ ]
Sen önskas ju en vinge men får se. Fick jobb i Östersund så om 2 veckor skall man flytta 90 mil och det är ta mig fan inte helt gratis så bilen får bli lite prio nr 2 just nu hehe