Hej alla glada bilägare.
Jag är en mindre glad...tja inte ens en bilägare, men i alla fall son till en bilägare, som precis klantat till det lite gran.
Jag är en fattig student som tog farsans bil till stan för att fixa lite ärenden. I stan råkade jag smälla till en annan bil på en parkering. Olyckligt!!
Jag ringde farsan för att ta lite info om vilket förs.bolag vi har osv. Då ryter han i luren, MEN DEN ÄR JU AVSTÄLLD SEN I MÅNDAGS!!! Fatta vilken tur jag har.
Så nu måste jag betala för hela kalaset själv. Jag har heller inte en aning om hur mycket sånthär kostar. Jag har ringt runt lite men det är ju svårt för plåtslagarna att veta hur mycket det ska kosta, om de inte sett skadan. Det är inte heller min bil som fått bucklan så jag har svårt att visa upp den för dom.
Snubben som äger bilen vill lämna in den "på ett bra ställe" som han känner till. Det måste jag självklart gå med på.... men jag vill först få lite mer kött på benen om hur mkt sånt kostar. Så jag inte blir helt lurad.
Bucklan är stor som en handflata och är precis snett över bakre hjulhus. Alltså på "insidan" om man säger så. Mot mitten av bilen, precis i slutet av listen.
Jag har frågat vissa Plåtverkstäder här i Göteborg redan... och det låter inte billigt
Om det är någon som kan hjälpa på något sätt är det extremt är jag TACKSAM!
Som ni förstår kan jag alltså inte blanda in försäkringsbolagen eftersom bilen var avställd. Detta visste jag då inte om, men det bryr sig inte försäkringsbolagen om. Jag har redan pratat med dom.
Bild på skadan: