Fjong skrev:
Skulle säga 3-4 runt 80ah agm batterier lämpade för saken av samma modell och ålder så skippar du skiljerelät. Du kan ju kika på begagnade banker men akta dig så att du inte köper nån slutkörd skit. Vilospänningen bör ligga på 12,8-12,9v. Fullriver, hollywood, kinetik, xs power, stinger, optima är ju några bra märken men kostar ju en slant, biltemas gula agm har fått bra kritik också för det priset. Kommer köra 4st xs 12-80 själv i år
(glöm inte att det ska vara 2 säkringar på kabeln som går från främre batteriet till dom bakre!)
Intressant test av några batterier.
https://www.youtube.com/watch?v=cx7fv4k-yKwSkulle skippa kondensatorer och lägga dom pengarna på batterier och kablar istället
Hur många A laddar den du har? Kanske räcker om du inte ska dema långa stunder. Skulle börjat med Big 3 (eller egentligen big 4) och se till så att allt är bra kopplat för att få så bra ledningsförmåga som möjligt så att du maximerar laddet från den du har.
Bäst är ju om man drar en extra jordkabel bak så att du kopplar ihop banken med en grov kopparkabel där också.
Ctek gillar jag, svenskt märke och bra grejer. Vilken beror på hur stor bank du har.
I min bil körde jag också 4st kitsystem förra säsongen men istället för dom passiva filtren (tar massa plats med 8st) så köpte jag en dsp så att jag kunde dela aktivt och ett till steg till diskanterna. Kostar en slant men det var det värt.