2537
Sök

ingen bas i dubbel-din

bygger a4
19 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
Tjen aboys och girls. Polarn köpte en dubbel-din ( http://www.blocket.se/vi/9473790.htm?ca=15_s) till sin v-70 förra veckan. nu till problemet han har kopplat in orginalhögtalarna till Hu men den spelar inte ut någon bas förutom när man kollar på film. han har ställt om till stereo läge men det funkar inte ändå. Har själv inte kollat på den då han befinner sig i stockholmia och har ingen ide vad det kan vara för fel,antar att det bara är nått simpelt?? nån som har nån aning??

Nytt projekt: clean extream-2

Subarufrälst
44 Inlägg
14 januari 2007
Har tyvärr inget svar på din fråga, men hoppas det löser sig för din kompis! Sitter dock själv och letar febrilt efter just en dubbel-din spelare (gärna med touch, usb, divx, navi 6X60W som annonsen ovan utlovar). Tänkte bara höra om din kompis är nöjd med spelaren? Sett flera liknande spelare för 5-6000 på blocket. Är dessa något att ha eller ska man kosta på sig en spelare för det dubbla där man faktiskt kan uttala märket...? wink

Hoppas för övr att du får svar på din fråga!

Mvh Ludde

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

Hewi
571 Inlägg
15 januari 2007
Kolla att det är digital tuner i bara så att det inte är anlog som snart är ett minne blott.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 045 Inlägg
16 januari 2007
pwilhelm skrev:
Kolla att det är digital tuner i bara så att det inte är anlog som snart är ett minne blott.

det sitter nog analog tv-tuner i alla spelare,
vill du ha digital så måste du koppla in box.

och till tråd skaparen har jag msgat att han ska höra av sig till nån på www.multimedia-import.se så kommer han få hjälp.
vet ej om han köpt den därifrån, men tror att det är dom enda som säljer denna modell i sverige...

och bernersjo, bor du i närheten av luleå så får du nog komma och testa spelaren innan du bestämmer dig.

6 851 Inlägg
16 januari 2007
Har han kopplat in subb. kabel i rätt uttag? Finns väl säker nån slags på/av för att aktivera själva subb utgången oxå?

Har han läst brux?..hehe

bygger a4
19 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Tja han använder bara hu:s egna förstärkare altså ingen extern förstärkare med sub. men det borde ju fan funka ändå! han kommer till gbg i mån så jag får la se om jag kan fixa det åt honnom, skulle inte förvåna om han inte läst manualen=) annars e han grymt nöjd skal vara riktigt bra ljud när man tittar på film iaf.

Nytt projekt: clean extream-2

Sök