Nu var det bra länge sedan jag uppdaterade här, måste säga att det har varit brist på intresse helt enkelt. Men jag tänkte bidra med ett inlägg om vad som skett med bilen.
Till och börja med så har jag bytt alla vakuumslangar som brukar vara ett problem på dessa kärror. Jag hade inte märkt av någon effektförlust utan det vara bara en försiktighetsåtgärd så man slipper tänka på det. Sedan så fick jag felkod på
alla glödstift + relät. Så jag bytte relät och vips så fanns det inga felkoder kvar.
Eftersom relät sitter under insuget så passade jag på att byta samtliga packningar och även göra en "swirl-flap delete", också för att försäkra mig om att det inte skulle bli några framtida strul. Swirl-flapsen är uppdaterade på M57-TU2D30 motorn så de är i plast istället för metall, men man vill helst undvika att vare sig plast eller metall släpper och flyger in i motorn!
Jag har även passat på att byta ut njurarna till double-spoke varianter:
Sist men definitivt inte minst så har jag fått på H&R fjädrar runt om, jag har 225/40 däck fram och 255/40 däck bak vilket gör att bakdäcken blir mycket biffigare och fyller ut bättre. Dessvärre så får jag synvillan om att den är lägre bak än fram. Det blir däremot inget problem framöver då jag byter fälguppsättning till något roligare i 19".
Nu när vintersäsongen börjar krypa sig på så går jag i tankarna att installera två stycken Hella Comet FF200 extraljus innanför njurarna samt xenonkonvertera dessa för att bättre på helljuset. Jag har sett en tidigare installation med just dessa på en e93 som jag tyckte var diskret, så vi får se vart det landar någonstans