Jag installerade nya dörrhögtalare, stereo och en dubbeltolva i höstas. Specs ligger längst ner.
Nu har jag fått händerna på ännu en låda, fast med dubbla tior istället. Problemet är att som jag ser det får den inte plats
bilden nedan visar hur nuvarande låda ligger, med hatthyllan bara några centimeter ovanför. Stapla är alltså ur frågan.
Går det ställa lådorna på var sin sida längs med höger- och vänsterkanten så att det är riktade mot varandra? Det kanske är orimligt att de är olika stora också?
Ännu ett steg fram i planeringen blir ju installationen. Dragningen löser jag smärtfritt, men jag har bara en rca-utgång på min nuvarande stereo. Behövs det två till två olika slutsteg? slutstegen drar ju varsin låda också så det låter logiskt. Kan jag isåfall använda mig av en rca y-split?
Om det finns andra lösningar angående placering så är jag öppen för det mesta, har övervägt att sabba mitt baksäte
Men all hjälp är uppskattad!
(har inte betalat för det nya paketet, är inte så dum att jag köper innan jag kollar att det passar men vill ju självklart få det att funka)
Stereo: Pioneer DEH 1800ub
Baspaket: Rockford Fosgate Prime 2x12, R250x1