nolgarden2 skrev:
Vet inte om du fått en lösning på detta fel som du hade med att ditt fabriksmonterade drag inte ploppade fram. Jag har haft samma fel. Knappen lyste inte och inget hände heller med draget när jag tryckte.
Lämnade in på märkesverkstad som hade bilen i 5 dagar utan lösning. De byte motor/styrdon/knapp alltså allt (som de inte kunde med att ta betalt för dock.....)
Sen av en händelse så började det rassla i låskistan lite senare när jag öppnade bagaget.
Då tänkte jag att aldrig att jag lämnar in bilen igen så jag beställde en låskista för att byta själv.
När jag sen en kväll tog mig tid att byta denna så tändes av min förvåning båda knappen till draget och även belysningen i bagaget som inte funkat på länge. När jag tryckte på knappen till draget ploppade det fram som om inget hänt.
Jag blev nyfiken och var tvungen att bända isär låskistan för att se vad som var där inuti. Jag hittade 2 mikrobrytare, en antar jag är till avkänning när jag trycker på "öppningshandtaget till bagaget" och den andra måste vara en säkerhetsavkänning när bagaget/låset är helt öppet. Först då får man troligen OK på att få ut draget så att inte ngn skulle kunna tex under färd sitta i bagaget (barn) och husvagnen hänger på där bak och ett lite knapptryck då skulle kunna få lite följdbekymmer!!!!! Dock krävs också vad jag förstått att handbromsen skall vara till samt att motor ej igång!
Till sist så mätte jag på båda mikrobrytarna och varav den ena inte var hel samt hade inga distinkta lägen = trasig.
Tror att låskistan kostade typ 400 begagnad istället för de pengarna som du fått offerterat och vilket inte troligen hade löst bekymret. Dock har jag behövt byta låskista en gång till då plastkugghjulen inte verkar hålla men den gången så påverkades inte draget. Då kostade en ny typ 1200 eller ngt.
Hoppas någon får hjälp av detta!