Kristian_V skrev:
StiFf skrev:
Kristian_V skrev:
Det finns ett bätre alternativ!
Jag kör sten hårt med
Active-GPS. Skall kombinera den med film framför skylten till våren.
1500:- för en
Active-GPS. Det betyder att om den besparar mig EN bot, så har den tjänat inn sig själv, plus att jag slipper hamna i statistiken.
det kan jag hålla med om, jobbarkompisen använder en sån och dom är skitbra..
annars funkar ju laservarnare för det mesta också
Jepp! Laservarnare är till och med bätre. De varnar för en aktiv kamera, men inte för en som inte är igång. Men den är också OLAGLIG, ser polisen den åker du på böter och blir av med den. Och vad händer ifall du åker nära en kamera och den precis går igång? Varnaren börjar varna, men kameran har redan tagit din hastighet =BUSTED!
Jag föredrar
Active-GPS. Den är laglig. Den varnar för ALLA kamera skåp, aktiva som passiva, så brådis har jag inte!
Det är inte det att jag ligger i 200 dagarna i ända, men ibland hamnar man på fel sida strecket oavsiktligt och där är
Active-GPS oövervinlig. Även om man inte brukar köra för fort så gör väl lite extra hjälp ingenting?
Om man kör lagligt så piper
Active-GPS bara till en gång. Ifall man kör över hastighets gränsen på sträckan, så piper den tills man kör lagligt igen. I god tid innan kamerans mätområde.
Skulle jag medvetet vilja rejsa på allmän väg, så skulle jag ta bort skylten fram. Men då drar jag å andra sidan ner till Nurenburg och kör av mig där det är lagligt.