3281
Sök

Blev fotad utav en plåtpolis

8 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
En kul grej som hände igår som måste berättas. Kom på RV45:an, hade just gjort en omkörning när jag blev fotad av ett skåp. En stund senare svänger jag in på macken för att tanka. Samma sak gjorde bilen som jag tidigare hade kört om. Han stannade och skrattade skadeglatt mot mig, men så visade jag honom vad som satt på min reg skylt, en prismaskylt givetvis

Då vart han så jävla kompis med mig och undrade var jag hade köpt den.
Jag vägrade att uppge det för att han hade varit taskig.
Gjorde jag rätt eller fel???

Länge leve protestarbetarna på www.osynlig.org

643 Inlägg
7 januari 2007
ta en treo å gå å lägg dig tycker jag

179 Inlägg
7 januari 2007
Beter man sig som en skit, så ska man bli behandlad som en därefter. wink
Du gjorde rätt. slut

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

4 Inlägg
7 januari 2007
hahahahaha , Ägd han blev.. ^^

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
7 januari 2007
Haha, kanske var lite taskigt att inte berätta var du köpt den men jag tycker att du gjorde helt rätt wink

7 Inlägg
7 januari 2007
Faan va fett smile
Helt rätt asså. Har själv köpt en sån där protector., tror det var från osynlig.org.
Blev stoppad i en alkotest i Tyresö i höstas på nykterhetens dag!! Det var säkert 20 snutar på parkeringen (dom hade razzia) kanske 20 personbilar samtidigt.
Då var det en snut som började bråka med mig, då öpptäckte ett polisbefäl vårt snack.
Han kom lugnt fram o sa att det där är ingen ide att anmäla för vi kan ändå inget göra.
Så jag blåste i röret o visade legget. Sen stack jag därifrån. smile

1 582 Inlägg
7 januari 2007
Haha fan vad iskallt big_smile
Det var inte mer än rätt gjort av dig, är man otrevlig/kaxig så får man skylla sig själv smile

Föresten agående Camera Protector! på www.osynlig.org klistrar man på det på nummerplåten eller sprayar man? Har själv planer på att beställa smile

Hur länge räcker skyddet mot kamerorna egentligen?

Mvh Pappi

9 108 Inlägg
7 januari 2007
haha helt rätt wink

.......
2 655 Inlägg
7 januari 2007
lätt att jag skaffar sånna big_smile

7 Inlägg
7 januari 2007
Pappi skrev:
Haha fan vad iskallt big_smile
Det var inte mer än rätt gjort av dig, är man otrevlig/kaxig så får man skylla sig själv smile

Föresten agående Camera Protector! på www.osynlig.org klistrar man på det på nummerplåten eller sprayar man? Har själv planer på att beställa smile

Hur länge räcker skyddet mot kamerorna egentligen?

Mvh Pappi

Det finns olika lösningar. Själv kunde jag klämma in den mellan regplåten och dom små klämmorna från regplåtshållarens små "gaddar" som är avsedda för att hålla regplåten på plats. Annars kan man ta dubbelhäftande tejp eller dra men string med silikon.
Det är en supertunn lins. Gå in själv o kolla, dom visar ganska bra på hemsidan.
Skyddet är väl outslitigt!
Senast redigerat av Lordi-motala (7 januari 2007)

1 926 Inlägg
7 januari 2007
finns liknande grejer på www.blueride.se också, finns sprej o massa sånt skit smile

7 Inlägg
7 januari 2007
Spelis skrev:
finns liknande grejer på www.blueride.se också, finns sprej o massa sånt skit smile

Jo jag har sett den sidan. Men först o främst så gå inte på sprayen för dom funkar inte tack vare dom nya kameraskåpen. Blueride har någon liknande prismaskylt, men har hört att det är en tunnare gjord i Kina. Betalar hellre för rätt grejer. Körkortet är inte värt att chansa med smile

4 554 Inlägg
7 januari 2007
ja de va la synd för dom jämför ditt ansikte med körkortsregistret så bär mask istället...

7 Inlägg
7 januari 2007
loudness skrev:
ja de va la synd för dom jämför ditt ansikte med körkortsregistret så bär mask istället...

Va menar du. Vad har du svarat på???

4 554 Inlägg
7 januari 2007
kompisen fick räkningen hem till sig efter att ha blivit plåtad och de va inte hans bil.. så dom går på ansiktet i bilen och de va ingen eftersänding

12 086 Inlägg
7 januari 2007
Lordi-motala skrev:
loudness skrev:

Va menar du. Vad har du svarat på???

Helt ivirg! smile Motala, vad kör du för bil föresten?

10 287 Inlägg
7 januari 2007
Då måste det ha varit en nära släkting. Dom har inte resurser att söka igenom alla körkortsbilder på alla förare i hela Sverige. (Dom gör manuell granskning).

Men nästa gång det är dags för mig att ta körkortsbild så skall jag ha odlat helskägg, blonderat håret, solat i solarium, och ta bilden med linser. Sedan åker man hem och rakar av skiten, tonar tillbaka håret till orginal råttfärgat och kör som vanligt med glasögon.

/Göran

loudness skrev:
kompisen fick räkningen hem till sig efter att ha blivit plåtad och de va inte hans bil.. så dom går på ansiktet i bilen och de va ingen eftersänding

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 554 Inlägg
7 januari 2007
Sharky skrev:
Då måste det ha varit en nära släkting. Dom har inte resurser att söka igenom alla körkortsbilder på alla förare i hela Sverige. (Dom gör manuell granskning).

/Göran

loudness skrev:

ja jo de va de ju men dom kan ju inte bara gå på skylten.. de va min poäng:P

svetsare
119 Inlägg
7 januari 2007
loudness skrev:

så du menar att om man köper en protector o sätter dit på bilen o blir fotad av en hastighetskamera , o dom inte kan gå efter regnr så går dom igenom alla foton på sveriges bilister!!!

låter ganska långsökt....

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

1 893 Inlägg
7 januari 2007
De kollar med andra körkorts foton som är skrivna på samma adress som regskylten är skriven på. Och även mamma, pappa, bror och syster. (Närmsta släkten.)
Det finns program (Biometri) och datorkraft att leta efter ansikten i körkorts registret. Men som vanligt i sverige så tar det lite tid, innan sådant kan tas i bruk. Det skall utredas för X antal miljoner först. (Tur för oss)

Sök