panda666 skrev:
Då var saken klar, eliten har bestämt att biltema olja är bättre/lika bra som castrol/mobil1, vi alla andra peasants/bondefolk som servar bilfan med *kvalite olja* är konstiga och bör snarast byta. Från o med nu ska ja alltid serva bilen med biltemas produkter, även om jag köper en helt ny bmw från 2018, g30 modellen nån dag när jag har råd, kommer att säga till teknikern att jag inte vill ha deras olja, kommer ta med mig några dunkar biltema och be honom hälla i den istället.
och sen så får det bli spolarvätska från city gross, kostar runt 20 spänn där.
![wink](img/smilies/wink.png)
Nu är du bara fånig Pandan. Faktiskt.
1: Biltemas olja har samma klassificering som de flesta andra. Inte bättre, inte sämre. Samma skit. Ingen har påstått att den är bättre. Samma skit=duger. Till både din gamla Hitlerkälke som gått ett varv runt planeten och till min plastraket. Förmodligen är det i slutändan faktiskt precis som din TV, oavsett vad det står på fronten så kommer alla komponenter från samma skitiga fabrik i Kina.
2: Jag har funderat på det här med "elit" och "alla andra" ett bra tag, jag har svårt att särskilja vilka som ingår var. Faktiskt. Kan du inte göra en lista över "eliten" och framförallt så är jag oerhört nyfiken över vilka "
alla andra" är.?
3: Om du ska köpa en ny BMW G30 2018 års modell så ska du väl ändå köpa den nu, inte någon dag
i framtiden? Då är den ju inte längre ny?
4: Ett par dunkar blir ju alldeles för mycket. Teknikern kommer få torka oljespill hela kafferasten.
5: Nej, du har faktiskt helt rätt om spolarvätska. Billig spolarvätska är för losers. Jag köper alltid min spolarvätska via den Skotska hovleverantören på Apoteket "Röda Näsan". Ca 500kr per liter kostar den och den är ljusbrun. Blir precis lika rent som den där blåa skiten City Gross säljer.