Nej fan, som sagt skär det sig i hjärnan. Men det var först när jag accepterade tanken på att kombinera krom och mässing som det började lossna för mig. Helst hade jag ju haft ALLA blanka delarna av mässing. Men att hitta såna... Ja, eller nu har jag visserligen gjort det, men det får bli en senare fråga. En del av det är gjort för Royal Enfield. I Indien alltså, ie skapligt billigt. Men vissa av dom delar jag hittat är tänkta för Harley Davidson, och därmed automatiskt dyrare.
Så jag acceptera krom. Så hade jag dessutom några kopparplåtar då... Ja vafan... Så extremt mycket skiljer sig inte den rena kopparn från den som är legerad med zink. Låt gå.
Men så är det fönsterlister och diverse annat mattsvart. En del är plast, så det måste jag ju ersätta på nåt vis, men på andra ställen skrapa jag ju fram ren aluminium. Vad gör man...? River loss och tillverkar mässings-lister som ändå inte kommer att bli bra? Eller gläds åt metall-fyndigheten? Så jävla mycket skiljer sig ju inte aluminium från kromat...?
Så det här med grillen... Inser att en grov kylskåps-hylla blir jävligt bra. Inte mässing dock, eller koppar. Inte krom, inte ens aluminium - utan rostfritt. Men det får väl gå det med. Så mycket skiljer det sig ju inte från krom eller aluminium.
-
Men jag har idéer. En enda färg på karossen - möjligen två, varav minst en av dom är svart eller vitt - så allt påhäng av mässing. Plus eventuellt större plåtar av ren koppar. Eller karossen naturligt stålgrå - alternativt rostad - sen klarlack på det. Så enbart vit metall till det. Gärna en massa hålband.
Senast redigerat av Svento (7 juni 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl