7 januari 2007
Trådstartare
Tjena!!!
Batteriet som sitter i nu e inte ens 1månad gamalt, det förra batteriet va det kotis i (kortslutning), så ibland när man vred på tändningen så började högerblinkerserna blinka, men detta sa min Fabror som e de mekaniker att de va kotis i batteriet+ att det va urladdat hela tiden, jag köpte nytt, Detta har funkat ända tills idag, nu e det så lite ström i den så den bara wooow från motorn, bilen har stått nårra dagar nu, (Har uppkörning den 16jan). men iallafall, det e ju nåt som drar ström, men jag kan fan inte komma på vad det skulle va, jag har 2 ex,
1: förr ägaren hade baslåda osv i bilen, han lämnade kvar kablarna, kan det va så att strömkablen till basen e skadad nånstans mellan motor o bagaget? så de drar ström därifrån?
2: lampan som sitter vid pedalerna, jag ni vet, den slocknar bara ibland när man stänger dörren, så de e nåt fel med den brytaren i dörren iaf, men den har jag kopplat ur, kan de va så att den drar stöm ändå även fast det inte sitter nån förbrukare kopplad?
bilen startar ju annars lätt osv, men som man fattat så kan de typ inet stå mer än 5 dagar lr nåt, för då e batteriet för klent, så det e ju nåt som drar ström, den startar ju o så om den stått i tex 3 dagar..
tacksam för all hjälp!!
mvh Danne