Var och besiktade vår Civic 2008 med ca 14000 mil på mätarn.
Fick nedslag på rost i bakaxelbalk ,,,, hur i heeeeeelv*ete kan en 2008 rosta sådär. Honda vill inte ta i detta då man inte har gjort senaste roskyddbehandling,,, hmmmmm,,,viste inte att man behövde rostunderhålla moderna bilar,,,
Pissdåligt. Tyvärr ser man ganska ofta synnerligen rostiga bilar från alla kontinenter och alla modeller numera och inget som längre enkom tillhör de asiatiska bilarna.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Pissdåligt. Tyvärr ser man ganska ofta synnerligen rostiga bilar från alla kontinenter och alla modeller numera och inget som längre enkom tillhör de asiatiska bilarna.
Ja, och dom blir dyrare för vart år också!
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Bilarnas rostskydd har faktiskt börjat blivit sämre igen så jo nya bilar behöver rostskyddsbehandling precis som gamla och dom mittemellan alla bilar mår bra av det
Bilarnas rostskydd har faktiskt börjat blivit sämre igen så jo nya bilar behöver rostskyddsbehandling precis som gamla och dom mittemellan alla bilar mår bra av det
ingen bil mår dåligt av det. Men bilar som är byggda på ställen dom inte har problem med rost har alltid för dåligt rostskydd.. det syns rätt tydligt när man tittar på bilar vilka som har problem och inte. en sak är stenskotts rost och sånna grejer men när man jobbat med bilar och just rostlagningar så inser man att dom mesta märkena aldrig blir bättre. samma ställe dom rostar på trotts att dom har bytt kaross ett flertal gånger genom åren så dyker endå rosten upp på samma ställe
Bilen är 9 år gammal, och har den aldrig ens fått kärlek undertill och levt hårt i sitt liv så kommer de till sist. De behöver lite omsorg ibland Vissa bilar rostar lättare vissa svårare helt enkelt.
Bilarnas rostskydd har faktiskt börjat blivit sämre igen så jo nya bilar behöver rostskyddsbehandling precis som gamla och dom mittemellan alla bilar mår bra av det
ingen bil mår dåligt av det. Men bilar som är byggda på ställen dom inte har problem med rost har alltid för dåligt rostskydd.. det syns rätt tydligt när man tittar på bilar vilka som har problem och inte. en sak är stenskotts rost och sånna grejer men när man jobbat med bilar och just rostlagningar så inser man att dom mesta märkena aldrig blir bättre. samma ställe dom rostar på trotts att dom har bytt kaross ett flertal gånger genom åren så dyker endå rosten upp på samma ställe
Visst är det så, vissa asiatiska bilar med väldigt många års rostskyddsgaranti brukar kunna vara redigt brunna under ibland.
Renault har helt oskydade drivaxlar plåtrena och vissa andra komponenter som är rostiga redan vid leverans tur kunderna aldrig är under och kollar
Har fortf inte kollat på bilen, men frugan körde bort till vår mek, och han sa jaha,,, är det bara det här dom anmärkte på ???+ så han slipa till det lite och spruta på nån skyddande färg,,,imorn ska den besiktigas igen,,
Om bilprovningen har gjort rätt så har de slagit på bakaxeln och den har börjat ge vika eller så har det gått hål i grejerna. Då är det anmärkningsvärt, annars har det ju bara tittat och slagit ner på normal ytrost
Var och besiktade vår Civic 2008 med ca 14000 mil på mätarn.
Fick nedslag på rost i bakaxelbalk ,,,, hur i heeeeeelv*ete kan en 2008 rosta sådär. Honda vill inte ta i detta då man inte har gjort senaste roskyddbehandling,,, hmmmmm,,,viste inte att man behövde rostunderhålla moderna bilar,,,
ville bara skriva av mig lite
Har ägt Civic av den generationen. På min bil, 10 vintrar gammal och 15 000 mil, fanns inte en enda rostfläck på karossen men undertill var det sämre på sina ställen tyvärr. Just bakaxeln var ett av dem, främst på infästningen mot karossen. Dock långt ifrån genomrostat så jag håller med om att det är en smula märkligt att du fick 2:a på det.
Och som sagt så gjorde inte meken mer än att slipa lite lätt och spruta på skyddande lager.
Börjar tro att antingen så var kontrollanten jävligt grön, eller så ville dom kosta på oss en ombesitkning, men det finns lättare punkter att fälla folk på om det skulle vara det sistnämnda
Och som sagt så gjorde inte meken mer än att slipa lite lätt och spruta på skyddande lager.
Börjar tro att antingen så var kontrollanten jävligt grön, eller så ville dom kosta på oss en ombesitkning, men det finns lättare punkter att fälla folk på om det skulle vara det sistnämnda
Vilket besiktningsföretag var det som gav anmärkningen och vilket företag var det som godkände(släckte tvåan)?
Och som sagt så gjorde inte meken mer än att slipa lite lätt och spruta på skyddande lager.
Börjar tro att antingen så var kontrollanten jävligt grön, eller så ville dom kosta på oss en ombesitkning, men det finns lättare punkter att fälla folk på om det skulle vara det sistnämnda
Vilket besiktningsföretag var det som gav anmärkningen och vilket företag var det som godkände(släckte tvåan)?