Thornblom skrev:
Jag håller med dig i att 90-talarna inte ser så roliga ut. Speciellt inte Camaron.
Nu kan jag knappt någonting om jänkare och deras motorer, men kan tänka mig att 80-talarna går att skrämma upp om man så vill. Det gick ju att göra 400hk Camaros på 60-talet så sjävla motorerna är det nog inget fel på, även om de fick göra restriktioner pga emitionskraven.
Skönt det inte bara är jag som tycker att utseendet på de nyare bilarna är sisådär, även om de har en bra motor och bra drivlina.
Att skrämma upp dom är lätt.
Jag har ca 225hk i min bil enligt spec. och årsmodellen efter har 240hk.
Skillnaden? Andra grenrör.
Börjar man sen höja soppatrycket lite, friare andning med headers och kanske annat gasspjäll, annan kam kan man plocka ut en del effekt till ganska rimliga pengar. De går även att chippa, så man optimerar för t.ex vår soppa här i Sverige.
Min bil har styvare fjädring, ökad utväxling i styrsnäckan, diffad bakaxel, allt från fabrik, så den ligger rätt bra på vägen, den är låg och tar kurvorna fint. Och så går det att dra loss däcken lätt, ingen anti-spinn eller anti-sladd att ta hänsyn till.
Dock på 80-talet så kom den större motorn endast med automatlåda, eftersom den manuella lådan inte klarade effekten.