Okej så här ligger det till, Min kusin stoppade i en b230ft motor från en 740tic i en 740glt
Det jag vet är att han tog ur motor och låda och flyttade rakt över samt tog med bränsle boxen.
Nu till problemet bilen startar men går som skit, den ligger mellan 1000-1500 varv på tomgång och går ständigt upp och ned.
Om man ger gas ökar varvtalet till cirka 1700 och dippar sedan ner igen, håller du gasen nertryckt hoppar den precis som innan.
Bilen startar alltid med bränsle boxen som satt i bilen som mer utförligt är en Volvo 744-882 GL/T - 1990. Bänsle boxen som hör till motorn som satt i en Volvo 740 tic från 1988 verkar spöka desto mer, Ibland startar bilen med den men oftast så vill inte bränsle pumparna gå med denna box.
Båda bränsleboxarna har samma nummer vilket är: 0 280 000 561.
Har läst lite här och där angående dessa motorbyten utan att riktigt förstå all information folk har att komma med.
Behöver jag sätta något spridar motstånd när motorn kommer ifrån en 740tic?
Det sitter gröna spridare på bilen och jag har antagit att dessa är original.
Det jag vad gjort hittills på bilen förutom att gjort rent och sett över allt ytligt är:
-bytt förpump i tanken
-bytt huvudbränslepump till en rejälare
-Mätt vevaxelgivaren (170) mellan stift 1-3
-tagit lös och gjort rent tomgångsventilen
-kollat över alla säkringar och reläer
-gjort rent jordpunkterna
-bytt stift
-bytt tändkablar
-läst felkoder (blinkande, ingen signal från tomgångsventil )
-bytt alla vakuumslangar