Avslutade veckan med att byta vindruta, fixa hjulinställning och ljusinställning av nya framlamporna. Bad dem höja den i fram också så den slutar skava på skärmarna och så att en är jämnhög nu.
Fick lovord på BMW om hur fin den är, alltid kul
Passade på att kika under den också, såg inget som såg konstigt ut, lite ytrost under diffen på bakaxeln och på avgasröret... Plastkåpan som sitter över soppapumpen är trasig av att åka lågt, så ska beställa en ny sån.
"Allt satt löst i bakvagnen" fick jag höra, fast på ett positivt sätt då. Men i fram fick han kämpa lite med hjulinställningen.
Åkte och tvättade av den innan besiktningen som den seglade igenom, med anmärkningen att bakdäcken är rätt slut. Men det kom inte direkt som en chock.
Har kollat lite på nya däck, men kan inte bestämma mig. Har alltid varit sugen på Michelin PS4... Andra däck är inte mycket billigare ändå, så kanske värt det när jag ändå håller på. Det enda är väl om jag skulle köpa nya fälgar i en annan dimension, då blir det ju lite bortkastat med fina däck nu.
Har fått upp varningen ett par gånger tidigare förra året, men nu var den ihärdig (lägligt nog efter bes.). Försvinner en stund när jag startar om bilen. Vet dock inte exakt vad det kan vara, det längsta jag kommit är till att det är någon kontakt som glappar i bromsljuset.
Avslutade den fantastiskt varma dagen med att åka runt och njuta av bilen och vädret med rutor nere och takluckan öppen.
Vill verkligen byta ut de här billiga coilsen, dämparna är inte helt friska. 3 år gamla, bara körda halva åren med bra kvalité... Men vet inte vad jag ska välja. Kör ju inte bana och vill inte lägga bilens värde på nya coils heller.